ارزش اتریوم با ۹۳ درصد افت نسبت به سال گذشته به کمتر از ۱۰۰ دلار رسید

در کنار بیت‌کوین رمزارز یا همان پول دیجیتال اتریوم نیز سقوط آزاد را تجربه کرده است. ارزش اتریوم حالا به کمتر از ۱۰۰ دلار آمریکا رسیده است.

0

پاییز امسال برای سرمایه‌داران ارزهای دیجیتالی یک کابوس بزرگ بود. در کنار کاهش ارزش چشمگیر بیت‌کوین، ارزش اتریوم نیز به زیر ۱۰۰ دلار سقوط کرده است. اتریوم که سال گذشته در اواخر زمستان تا ۱۴۰۰ دلار نیز معامله می‌شد حالا با افت حدود ۹۳ درصدی در هنگام نگارش این مطلب به ۹۴ دلار سقوط کرده است.

ارزش اتریوم

گفتنی است بیت‌کوین که زمستان گذشته به ارزش حدودی ۲۰ هزار دلار معامله می‌شد نیز هفته گذشته به حداقل ارزش خود در سال جاری رسید و تا ۳۵۰۰ دلار نیز معامله شد؛ درحالی‌که حالا ارزشی حدود ۳۵۷۷ دلار دارد. به نظر می‌رسد ارزش بیت‌کوین نسبت به اتریوم افت کمتری داشته است چرا که ارزش هر بیت‌کوین از حدود ۱۱ اتریوم در ابتدای سال حالا به ۳۶.۶ اتریوم رسیده است.

کارشناسان نظرهای متفاوتی در مورد افت قیمت ارزهای دیجیتال دارند اما هنوز کسی نتوانسته دلیل قطعی این سقوط را عنوان کند. طبق گزارش Coindesk استارت‌آپ‌های برپایه رمزارز و بلاک‌چین توانستند در سال ۲۰۱۶ حدود ۵۹۷ میلیون دلار، در سال ۲۰۱۷ حدود ۸۷۶ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۸ نیز تاکنون ۳.۱ میلیارد دلار سرمایه جذب کنند. با این‌حال ارزرمزها هنوز از نظر مقبولیت در دولت‌ها و بانک‌های جهانی راه درازی در پیش دارند.

تب استخراج بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال آن‌قدر بالا گرفت که کارت‌های گرافیک در بازار نایاب شدند و قیمت آن‌ها به صورت غیرمنطقی بالا رفت. اما حالا که انویدیا کارت‌های گرافیک نسل جدید خود را معرفی و عرضه کرده به نظر تقاضای کمتری برای خرید GPU وجود دارد. کارشناسان اما اعتقاد دارند این کاهش ارزش ارزرمزها موقتی است و دوباره شاهد سربه‌فلک کشیدن ارزش بیت‌کوین و اتریوم در سال آینده میلادی خواهیم بود. این در حالیست که در زمینه ارز دیجیتال معمولاً‌ به پیش‌بینی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد.

منبع arstechnica
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.