موشک فالکون 9 اسپیس‌ایکس برای اولین بار در فرود ناموفق بود

موشک فالکون 9 اسپیس‌ایکس که دو پرتاب و فرود موفق داشت سرانجام در پرتاب سوم خود نتوانست روی شناور تعیین شده فرود بیاید.

0

موشک فالکون 9 اولین موشکی بود که توانسته بود دو پرتاب و فرود موفق را در پرونده اسپیس‌ایکس ثبت کند. این شرکت فضایی تصمیم گرفت برای بار سوم نیز از این موشک استفاده کند. برخلاف دو بار قبل اما این موشک نتوانست بر روی شناوری که روی آب اقیانوس آرام برای آن در نظر گرفته شده بود فرود بیاید. تصاویر ویدئویی مخابره شده از این موشک به زمین نشان می‌دهد که این موشک پس از چرخش به دور محور خود سرانجام در اقیانوس اطلس سقوط کرده است:

ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس‌ایکس دلیل اصلی سقوط موشک فالکون 9 را باله‌های مشبک این موشک می‌داند که برای هدایت آن استفاده می‌شد. با این حال ماسک اعتقاد دارد این شرکت شاید بتواند موشک را تعمیر کرده و در آینده باز هم از آن استفاده کند.

با این حال خوب است بدانید فرود موفق موشک‌ها تنها مأموریت ثانویه آن‌ها محسوب می‌شود که فایده آن جلوگیری از صرف هزینه برای ساخت بوسترهای جدید است. مأموریت اصلی فالکون 9 در این پرتاب ارسال کپسول Dragon اسپیس‌ایکس حاوی غذا و تجهیزات به ایستگاه فضایی بین‌المللی بود که با موفقیت انجام شد. کپسول Dragon با موفقیت وارد مدار شد و توانست با باز کردن پنل‌های خورشیدی خود انرژی خود را دریافت کرده و منتظر رسیدن به ایستگاه فضایی بماند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.