اپیک گیمز سازنده فورتنایت یک فروشگاه آنلاین بازی برای رقابت با استیم می‌سازد

شرکت اپیک گیمز سازنده بازی محبوب فورتنایت تصمیم گرفته یک فروشگاه آنلاین بازی برای رقابت با استیم بسازد که برای توسعه‌دهندگان عادلانه‌تر باشد.

0

اگر یک گیمر باشید می‌دانید در حال حاضر پلتفرم استیم محبوب‌ترین و موفق‌ترین فروشگاه آنلاین بازی دنیا محسوب می‌شود. حالا اپیک گیمز قصد دارد این انحصار را بشکند و یک فروشگاه آنلاین رقیب راه‌اندازی کند. این فروشگاه که احتمالاً اپیک استور نام خواهد داشت با تعدادی از بازی‌های پی‌سی و مک از سال آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.

با وجود این‌که هنوز نام این بازی‌ها و عناوین را نمی‌دانیم اما تیم سویینی مدیرعامل اپیک می‌گوید می‌توانیم منتظر بازی‌های باکیفیتی از همه اندازه‌ها و ژانرها باشیم و این شرکت حتی قصد دارد استور خود را به اندروید و حتی iOS نیز بیاورد. هرچند همان‌طور که می‌دانید اپل در پلتفرم iOS امکان نصب یک فروشگاه اپلیکیشن را نمی‌دهد.

نکته رقابتی اصلی اپیک استور دربرابر استیم سهم کمتر این استور از فروش بازی‌هاست. در حال حاضر استیم برای بازی‌های Unity و Unreal Engine چیزی حدود ۳۰ درصد از فروش بازی را به عنوان سهم فروشگاه کسر خواهد کرد و در عناوین Unreal Engine پنج درصد هم به سازندگان این موتور بازی می‌رسد. این درحالیست که قرار است در اپیک استور سهم فروشگاه تنها ۱۲ درصد باشد. به این ترتیب بازی‌سازان به عرضه بازی‌های خود در این پلتفرم تشویق خواهند شد.

گفتنی است اپیک گیمز پیش از این به دلیل محدودیت کمتر اندروید نسبت به iOS تصمیم گرفته بود بازی محبوب فورتنایت را در پلی استور گوگل عرضه نکند تا مجبور به پرداخت درصدی از درآمد خود به گوگل نباشد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.