دختر بنیان‌گذار هواوی به جرم نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازداشت شد

روز گذشته مدیر مالی هواوی که دختر بنیان‌گذار این شرکت هم محسوب می‌شود به جرم نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در کشور کانادا دستگیر شد.

0

شاید بدانید تحریم‌های آمریکا علیه ایران شامل فروش فناوری‌های توسعه‌یافته در آمریکا به کشورمان نیز می‌شود. پیش از این شرکت ZTE به همین خاطر توسط دولت آمریکا جریمه شده بود و حالا نوبت به هواوی رسیده است. «منگ وان‌ژو» دختر بنیان‌گذار هواوی و مدیر مالی این شرکت در شهر ونکوور ایالت بریتیش کلمبیا دستگیر شده است.

به گفته سخنگوی دادگستری کانادا، آمریکا به دنبال انتقال منگ به این کشور و محاکمه اوست. هواوی در مورد دستگیری مدیرمالی خود در گفتگو با Engadget گفته است که هنوز از اتهامات دقیق او خبر ندارد. این شرکت اعتقاد دارد خانم منگ هیچ تخلفی مرتکب نشده و مقامات قضایی کانادا و آمریکا به‌زودی به یک توافق خواهند رسید. هواوی همچنین می‌گوید به تحریم‌ها و قوانین آمریکا، اروپا و سازمان ملل کاملاً‌ پایبند بوده است.

هواوی چند سالی هست که مورد بررسی موشکافانه دولت آمریکا قرار دارد و حالا گفته می‌شود محصولاتی را به ایران صادر کرده که دارای فناوری‌ها و قطعات متعلق به ایالات متحده است. پیش از این قانون‌گذاران فدرال آمریکا با استفاده از محصولات هواوی مخالفت کرده و ادعا کرده بودند محصولات این شرکت قابل ردیابی و شنود توسط مقامات چینی است.

پیش از این ZTE که به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران تحریم شده بود مجبور شد یک میلیارد دلار به دولت این کشور جریمه بپردازد.

منبع androidauthority androidcentral
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.