کوالکام تراشه اسنپ‌دراگون 855 را با پشتیبانی از شبکه 5G معرفی کرد

در نشست فناوری هاوایی کوالکام تراشه پرچم‌دار خود اسنپ‌دراگون 855 را معرفی کرد. این تراشه برای اولین بار از شبکه نسل پنجم 5G پشتیبانی می‌کند.

0

همان‌طور که انتظار داشتیم اسنپ‌دراگون 855 سرانجام از راه رسید. با این وجود تراشه جدید امسال صرفاً از نظر مشخصات فنی نسبت به اسنپ‌دراگون 845 جهش نداشته و مهم‌ترین بهبود آن پشتیبانی از شبکه 5G برای گوشی‌های اندرویدی پرچم‌دار ۲۰۱۹ است. به گفته کوالکام این پلتفرم از سرعت‌های دانلود چند گیگابیتی در شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

این هفته اپراتورهای ورایزن و AT&T آمریکا گوشی‌های با فناوری 5G و مودم X50 LTE کوالکام را به نمایش گذاشتند که از تراشه اسنپ‌دراگون 855 قدرت گرفته‌اند. انتظار داریم تقریباً تمام پرچم‌داران ۲۰۱۹ به‌جز آیفون از این تراشه استفاده کنند. در کنار این ویژگی مهم انتظار داریم اسنپ‌دراگون جدید همچنین از نظر دوام شارژ، توان پردازشی، گرافیکی، یادگیری ماشینی و پردازش تصویر نیز بهبودهایی داته باد.

به گفته کوالکام این تراشه در زمینه هوش مصنوعی تا سه برابر سریع‌تر از نسل پیشین عمل خواهد کرد و همچنین یک پردازنده computer vision نیز در این تراشه وجود دارد که می‌تواند سوژه‌ها را در دوربین تشخیص دهد.

با این‌که کوالکام هنوز جزئیات بیشتری از Snapdragon 855 فاش نکرده اما می‌دانیم این تراشه با لیتوگرافی ۷ نانومتری TSMC ساخته می‌شود که تولید گرمای کمتر، عملکرد بهتر و دوام شارژ بالاتر را به همراه خواهد داشت. پردازنده گرافیکی Adreno 640 و فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتزی هسته‌ها نیز احتمالاً از سایر مشخصات این تراشه است که به‌زودی جزئیات آن مشخص خواهد شد.

منبع theverge gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.