مایکروسافت: آی‌پد یک کامپیوتر واقعی نیست!

مایکروسافت عاشق یک درگیری تبلیغاتی با اپل بر سر آی‌پد است. این سری تبلیغات از سال 2013 آغاز شد و حالا با سرفیس ادامه دارد.

0

درگیری بین اپل و مایکروسافت دهه‌ها است که شکل گرفته و ادامه دارد. ابتدا تفاوت مک و ویندوز مورد بحث بود، اما حالا به تفاوت سرفیس و آی‌پد رسیده است. اخیرا تبلیغ سرفیس مایکروسافت این قضیه را بیشتر نشان می‌دهد.

اپل فعلا بر روی بازار خود تمرکز دارد. عموما اپل جوابی به این نوع تبلیغات نمی‌دهد و سعی می‌کند که در نرم تبلیغاتی خود فعالیت کند. اما این باعث نمی‌شود که تبلیغ سرفیس مایکروسافت حاوی حملاتی کوچک به اپل و آی‌پد پرو نباشد.

تبلیغ سرفیس مایکروسافت از یک شخصیت دختر ده ساله استفاده می‌کند. به صورت کلی این دختر به مادربزرگ خود می‌گوید که برای او آی‌پد نخرد. او بزرگ شده و دیگر شش ساله نیست. بلکه یک دختر ده ساله نیازمند یک کامپیوتر واقعی است.

اپل در چند سال اخیر تلاش داشته که آی‌پد را به عنوان یک کامپیوتر و رقیب لپ‌تاپ‌های معمولی معرفی کند. دو سال پیش، در آبان ماه مقاله‌ای را در این باره منتشر کردیم که به جدال اپل و مایکروسافت در این زمینه می‌پرداخت و بهتر است که نگاهی به آن داشته باشید.

اپل در کمپین‌های تبلیغاتی خود این سوال را پرسید که «کامپیوتر چیست؟» سپس شرکت تلاش کرد که ما را متقاعد کند تبلت‌ها آینده کامپیوترها هستند. هشت سالی است که مباحثه و مجادله میان طرفداران لپ‌تاپ و طرفداران تبلت‌ها ایجاد شده است. اپل هم طی این چند سال آرام آرام یک کیبورد و قلم به امکانات آی‌پد اضافه کرده تا بیشتر شبیه یک لپ‌تاپ و مخصوصا سرفیس باشد.

این مباحثه ادامه خواهد داشت. اپل تلاش می‌کند که بگوید آی‌پد یک کامپیوتر است و مایکروسافت هم می‌گوید که این محصول شبیه به یک کامپیوتر کامل نیست. همانطور که می‌دانید هم این رقابت سالم است و برای کاربران فوق‌العاده خواهد بود، چون باعث می‌شود انتخاب‌های شما گسترده‌تر از همیشه باشد.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.