مشخصات تراشه اسنپ‌دراگون 855 کوالکام فاش شد

به فاصله چند ساعت تا معرفی رسمی تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام که انتظار داریم قلب بسیاری از گوشی‌های بالا رده سال 2019 ازجمله گلکسی اس 10 را به تپش درآورد، یک منبع نزدیک به این شرکت مشخصات اسنپ‌دراگون 855 را فاش کرد.

0

پیش از این نیز شایعات متعددی پیرامون اسنپ‌دراگون 855 به بیرون درز پیدا کرده است، با این حال اکنون تقریباً با تمام ویژگی‎های آن آشنا هستیم.

اسنپ‌دراگون 855 که پیش‌تر آن را با نام اسنپ‌دراگون 8150 نیز می‌شناختیم، نسبت به تراشه‌های قبلی کوالکام دارای چندین مزیت و برتری است. به عنوان مثال در این چیپست از یک واحد پردازش عصبی اختصاصی جدید استفاده شده است که می‌تواند روند یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را سرعت بخشد.

این تراشه که با لیتوگرافی 7 نانومتری TSMC توسعه یافته دارای 8 هسته پردازشی است، با این حال در این بخش هم شاهد استفاده از معماری و چینش هسته جدید هستیم. بر همین اساس قدرتمندترین هسته اسنپ‌دراگون 855 قادر به پردازش اطلاعات با کلاک فرکانس 2.8 و حافظه کش L2 با حافظه 512 کیلوبایت است.

سه هسته با فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز برای پردازش‌های سنگین و چهار هسته با کلاک فرکانس 1.8 گیگاهرتز برای انجام کارهای روزمره در این تراشه استفاده شده است. اسنپ‌دراگون 855 به لطف واحد پردازش گرافیکی آدرنو 640 اولین تراشه ساخت کوالکام است که از یک سیستم بهینه‌سازی اجرای بازی‌ها به نام Snapdragon Elite Gaming بهره می‌برد.

همچنین این پردازنده دارای  الگوریتم‌های عکاسی محاسباتی جدید است که امکان ثبت تصاویری به مراتب روشن‌تر در محیط‌های کم‌نور را فراهم می‌کند. شاید بتوان جذاب‌ترین ویژگی تراشه جدید کوالکام را بهره‌مندی از مودم X24 که با استاندارد جدید 4G LTE سازگاری دارد عنوان کرد. به لطف این مودم، گوشی‌های پرچم‌دار سال آینده امکان تبادل اطلاعات با سرعت 2 گیگابیت در ثانیه را به دست خواهند آورد.

البته مدلی خاص از اسنپ‌دراگون 855 با تجهیز به مودم X50 عرضه خواهد شد. در مناطقی که زیرساخت استفاده از شبکه 5G مهیا شده باشد، می‌توان با سرعت 10Gb/s به وسیله این مودم دیتا را منتقل کرد. احتمالا در روز‌‏های آینده اطلاعات بیشتری از قابلیت‎های این تراشه از سوی شرکت سازنده منتشر خواهد شد.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.