انویدیا کارت گرافیک پرچم‌دار Titan RTX را با ۲۴ گیگابایت حافظه رم معرفی کرد

پس از معرفی کارت‌های گرافیک جدید سری GeForce RTX حالا نوبت به غول این سری یعنی Titan RTX رسیده است. این کارت ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6 داشته و با قیمت ۲۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

0

انویدیا در هر سری از کارت‌های گرافیک خود پس از عرضه مدل‌های پرچم‌دار یک مدل با عنوان تایتان عرضه می‌کند که شاید با قیمت بالای خود ارزش خرید چندانی نداشته باشد اما بی‌شک قوی‌ترین کارت گرافیک است. این روال را با سری کارت‌های مکسول و پاسکال شاهد بودیم و حالا انویدیا پس از RTX 2080 Ti از Titan RTX رونمایی کرده است.

کارت گرافیک Titan RTX دارای ۴۶۰۸ هسته CUDA با فرکانس پایه ۱۳۵۰ و فرکانس نهایی ۱۷۷۰ مگاهرتز است. این کارت همچنین ۵۷۶ هسته Tensor و ۷۲ هسته RT داشته و از ۲۴ گیگابایت حافظه پرسرعت GDDR6 (دربرابر ۱۱ گیگابایت در RTX 2080 Ti) با پهنای باند ۶۷۲ گیگابایت بر ثانیه استفاده می‌کند. این حافظه با فرکانس ۱۷۵۰ مگاهرتز و در اینترفیس ۳۸۴ بیتی فعالیت خواهد کرد. این کارت توان ۲۸۰ واتی خود را از دو کانکتور پاور ۸ پین PCIe طلب خواهد کرد که مصرف انرژی و دمای آن را کمی بالاتر از RTX 2080 Ti قرار می‌دهد.

به گفته انویدیا Titan RTX را می‌توان چاقوی سوئیسی کارت‌های گرافیک دانست. این کارت با هسته‌های Tensor بالا و ۲۴ گیگابایت حافظه برای کاربری هوش مصنوعی و پردازش عصبی فوق‌العاده سریع‌است. با این‌که خرید این کارت صرفاً برای بازی کردن منطقی نیست اما می‌توان انتظار داشت عملکرد گیمینگ Titan RTX نیز از RTX 2080 Ti بیشتر باشد (البته این اختلاف ارزش قیمت دوبرابری را ندارد). اگر هدف شما صرفاً بازی کردن باشد شاید گزینه بهتر خرید دو RTX 2080 Ti و اتصال آن‌ها با NVLink باشد.

Titan RTX از همان معماری تورینگ کارت‌های سری 20‌ انویدیا استفاده می‌کند و طراحی بدنه آن نیز مشابه آن‌هاست؛ با این ‌تفاوت که رنگ طلایی جایگزین رنگ نقره‌ای شده است. در زمینه درگاه‌های خروجی نیز این کارت به ۳ درگاه DisplayPort 1.4، یک درگاه HDMI 2.0b و یک درگاه USB-C برای هدست‌های واقعیت مجازی مجهز شده است.

کارت گرافیک Titan RTX قرار است با قیمت ۲۵۰۰ دلار از همین ماه به بازار عرضه شود.

منبع tomshardware anandtech
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.