گوگل پلی استور را با طراحی جدید و مینیمال به‌روز کرد

از ابتدای سال 2018 شرکت گوگل در حال آزمایش و تست بر روی طراحی جدید پلی استور اندروید است. حالا پس از مدت‌ها بالاخره طراحی جدید به روز شده است.

0

طراحی جدید پلی استور گوگل ساده‌تر است و بر پایه تکثیر ایجاد شده است. امروز گوگل به صورت گسترده این طراحی جدید را برای کاربران اندرویدی خود رونمایی کرد و احتمال دارد که با باز کردن پلی استور خود، طراحی جدید را شاهد باشید.

حدودا هشت ماه پیش در ماه آوریل، گوگل برای اولین بار تغییراتی را در نسخه 9.7 گوگل پلی ایجاد کرد. پس از آن، طراحی جدید پلی استور گوگل بالغ‌تر شده، اما اهداف کلی گوگل همچنان باقی مانده است. منوی کشویی پلی استور مختص اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها است و میانبر به دیگر رسانه‌ها حذف شده است.

کاربران همچنان امکان رفتن به بخش مخصوص دسته‌بندی‌هایی همچون Movies، TV، Books و موزیک را دارند. اما نمی‌توان از بخش اصلی به بخش خرید این نوع محصولات رفت. در حقیقت این میانبرها به زیر بخش Accounts، Payment methods، Play Protect و Settings منتقل شده‌اند.

تنها راه دسترسی به این استورها، بازگشت به صفحه اصلی پلی استور و سوایپ کردن زبانه زیر گزینه جستجو است.

طراحی جدید پلی استور

در عین حال، بار اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها به رنگ سفید خالص درآمده و با زبان کلی طراحی گوگل همخوانی دارد. رنگ سبز فقط در زمانی استفاده می‌شود که شما متوجه شوید در کدام زبانه هستید. گزینه سرچ از گوشه بالا سمت راست حذف شده و منوی همبرگری پلی استور هم با یک گزینه بازگشت تعویض شده است.

طراحی جدید پلی استور

تمامی این تغییرات برای ساده کردن گشت و گذار است و این کار باعث می‌شود که کاربران بیشتر به صفحه اصلی پلی استور سر بزنند. علاوه بر این، گزینه‌ Wishlist با Notification و Subscription تبدیل به یک گروه شده است.

منوی Account هم سفید رنگ شده است و از چندین زبانه متفاوت تشکیل شده است. هر زبانه شامل اطلاعات مختلف مانند ایمیل‌ها، جوایز، سابقه خریده و خانواده است. منوی تنظیمات هم همانند دیگر بخش‌ها رنگ سفید به خود گرفته و به شدت شبیه تم متریال گوگل است.

طراحی جدید پلی استور

نسخه 12.6.13 یک نسخه کاملا سالم و پایدار از طراحی جدید پلی استور گوگل است. این آپدیت از طریق سرورها انجام می‌شود و به مرور محصولات بیشتری را شامل خواهد شد. اگر تا به حال آن را دریافت نکرده‌اید یک بار اپلیکیشن را ببندید و دوباره باز کنید.

منبع 9to5google
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.