توافقی در کار نیست! تاریخ دادگاه اپل و کوالکام مشخص شد

یک قاضی فدرال در ایالت سان دیگو تاریخ دادرسی پرونده شکایت کوالکام از اپل را 15 آوریل سال 2019 اعلام کرد. به این ترتیب به نظر می‌رسد توافقی که کوالکام از آن حرف می‌زد درکار نخواهد بود.

0

جدال میان غول‌های بزرگ فناوری موضوع دیروز و امروز نیست و درازای بی‌انتهایی دارد. البته در این بین رسیدگی به برخی شکایت‌ها چندین سال به طور می‌انجامد. در همین راستا هرچند مدیرعامل کوالکام آذر ماه از توافق با اپل بر سر مناقشات به وجود آمده خبر داد، اما به نظر می‌رسد این موضوع حقیقت نداشته و حتی دو شرکت اپل و کوالکام بایستی در تاریخ ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۹ یعنی ۲۶ فروردین آینده در دادگاه حضور پیدا کنند.

اپل از طرفی ادعا می‌کند کوالکام از موقعیت خود به عنوان تأمین‌کننده اصلی مودم گوشی‌های هوشمند برای افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها استفاده کرده است؛ اما حالا کوالکام مدعی شده مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد اپل کدهای سورس و سایر فناوری‌های تراشه‌های این شرکت را در اختیار مهندسین اینتل قرار داده است.

بر اساس گفته Union-Tribune، وکلای شرکت اپل امکان توافق بین دو شرکت پیش از برگزاری داده را رد کرده‎اند، کوالکام که به نظر می‌رسد در این پرونده دست بالا را داشته باشد، امیدوار بود که دادگاه در ماه فوریه برگزار شود، با این حال گنزالو کوریل، قاضی پرونده، با توجه به پیچیدگی موضوع و امکان بررسی دقیق‌تر موضوع تاریخ دادگاه را به ماه آوریل موکول کرد.

با توجه به کم شدن روابط اپل و کوالکام، به نظر می‌رسد این آخرین پرونده مورد اختلاف دو شرکت خواهد بود که از اوایل سال ۲۰۱۷ باز شده است. پیش از این در سال گذشته اپل در چندین نوبت کوالکام را به فروش چندین باره پتنت‎های مختلف متهم کرد که البته هیچ‌کدام از آن دادگاه‌ها به سرانجام مورد نظر ساکنین کوپرتینو نرسید.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.