به مناسبت روز جهانی ایدز: لوگوی اپل استورهای جهان به رنگ قرمز در آمد

10 آذر ماه مصادف با یک دسامبر، روز جهانی مبارزه با بیماری ایدز است. همانطور که انتظار می‌رفت اپل هم به مناسبت این روز، لوگوی فروشگاه‌های اپل استور خود را در سراسر دنیا به رنگ قرمز در آورد.

0

لوگوی قرمز اپل در راستای اطلاع‌رسانی برای بیماری ایدز است. اپل یکی از شرکت‌هایی است که فعالیت گسترده‌ای در زمینه ایدز دارد. اطلاع‌رسانی، کمک مالی و همچنین ایجاد پلتفرمی برای کمک مردمی، از سیاست‌های این شرکت است. البته لوگوی قرمز اپل تنها کار این شرکت نبود و یک سری داستان هم در اپ استور منتشر شدند که حول محور این مسئله می‌چرخیدند که شما چگونه می‌توانید یک زندگی را نجات دهید.

لوگوی قرمز اپل در بسیاری از نقاط جهان قابل مشاهده است. فروشگاه‌های اپل در ژاپن، استرالیا و آمریکا و بسیاری کشورای دیگر همگی چنین لوگویی دارند. تیم کوک هم پیامی برای این روز در توییتر خود منتشر کرد و گفت: «کنار هم، می‌توانیم به یک نسل عاری از ایدز برسیم.»

اپل همانطور که گفتیم دو داستان هم منتشر کرده که بر محور کمک به نجات زندگی افراد مبتلا به این بیماری است. داستان اول «قرمز را انتخاب کنید، زندگی ببخشید.» نام دارد. قرمز «Product RED» نام برند اپل است که محصولاتی قرمز رنگ را به فروش می‌رساند. درآمد تمامی این محصولات صرف کمک به مبتلایان این بیماری می‌شود. امسال اپل بیش از 20 محصول شامل اپل واچ، کیس آیفون و بسیاری محصولات دیگر (از جمله آیفون XR) را به فروش گذاشته است.

یک محصول بخرید، یک زندگی را نجات دهید. این ایده اصلی ایجاد RED بوده است. این بنیاد غیرانتفاعی در ابتدا در سال 2006 تاسیس شد. همین ایده است که باعث شده همکاری اپل با RED تا به امروز قدرتمند بماند. در طی 12 سال گذشته، شما از همکاری ما پشتیبانی کرده‌اید و بیش از 200 میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در خصوص درمان ایدز جمع‌آوری شده است. امسال ما بیش از 20 محصول RED را پشتیبانی می‌کنیم.

داستان دوم «دست به انجام غیرممکن بزنیم» نام دارد. اپل در این داستان آماری از موفقیت در درمان اچ‌آی‌وی را ارائه می‌دهد و همچنین گوینده این داستان دبورا دوگان، مدیرعامل RED است.

درمان اچ‌آی‌وی هم‌اکنون در دسترس است و کارآمد خواهد بود. داروهایی که در این زمینه موجود است تاثیراتی دارند که ما را یاد داستان لازاروس می‌اندازند. دو قرص در روز به مدت دو ماه می‌تواند یک بیمار اچ‌آی‌وی را به سلامتی بازگرداند. در صحراهای آفریقا، این دارو 20 سنت در روز قیمت دارد.

هر دو داستان امروز در اپ استور موجود است، اما می‌توانید از این لینک و این لینک هر دو داستان را مشاهده کنید. لوگوی قرمز اپل همانطور که گفتیم نمادی از اهمیت این شرکت به بیماری ایدز است و این هفته گرگ یوزویاک، معاون مدیرعامل اپل اعلام کرد که به مدت یک هفته به ازای هر پرداخت در اپل پی، اپل یک دلار به بنیاد RED اهدا خواهد کرد.

 

منبع 9to5mac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.