شایعه: گوگل هنگ‌اوتس در سال ۲۰۲۰ تعطیل خواهد شد

گوگل به‌رغم افزایش درآمد از بخش تبلیغات آنلاین و ارائه سرویس‌های ابری، هیچ‌گاه به موفقیت چندانی در حوزه پیام‌رسان‌های موبایلی و شبکه‌های اجتماعی دست نیافت. شاید بتوان حسن ختام این تلاش را خاموش کردن سرویس هنگ‌اوتس در سال 2020 دانست.

0

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی 9to5Google، شرکت گوگل در نظر دارد سرویس چت هنگ‌اوتس را در سال 2020 تعطیل کند. البته همچنان امکان استفاده از آن برای افرادی که از خدمات پکیج G Suite استفاده می‌کنند امکان‌پذیر خواهد بود.

گوگل هیچ‌گاه به رقیبی جدی در بخش شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موبایلی برای فیس‌بوک تبدیل نشد. پس از آنکه چندی پیش شاهد انتشار خبر تعطیل شدن شبکه اجتماعی گوگل پلاس بودیم، ساکنین مانتین ویو این بار تایید کردند که سرویس چت هنگ‌اوتس نیز تا سال 2020 خاموش خواهد شد.

تصمیم تعطیل شدن گوگل پلاس پس از آن اعلام شده است که مشخص شده گوگل کشف یک حفره و نقص امنیتی بزرگ که اطلاعات شخصی کاربران را در معرض خطر قرار داده بود را در اسفند ماه سال گذشته پنهان کرده است. البته تعطیلی هنگ‌اوتس ارتباطی به نشت‌های امنیتی نداشته و گوگل تمرکز خود را بر توسعه سرویس‌های Allo و Duo معطوف خواهد کرد.

هنگ‌اوتس در اندروید ۴.۴ کیت‌کت
هنگ‌اوتس در اندروید ۴.۴ کیت‌کت

گوگل هنگ‌اوتس به عنوان جانشینی مدرن برای  Google Talk در سال 2013 کار خود را آغاز کرد. کمی بعد این سرویس به عنوان یکی از برنامه‌های پیش‌فرض اندروید بر روی گوشی‌های مبتنی بر این پلتفرم فعال شد و درنهایت شاهد اضافه شدن آن به عنوان یک پیام‌رسان ادغام شده با نسخه دسکتاپ جیمیل بودیم.

گوگل به مرور زمان قابلیت‌های بیشتری از جمله امکان ارسال پیامک رایگان به این پیام‌رسان را اضافه کرد؛ اما هنگ‌اوتس به رغم این ویژگی‎ها هیچ‌گاه نتوانست نقشی مشابه iMessage را در گوشی‌های اندرویدی ایفا کند. پس از معرفی اپلیکیشن پیامک رمزگذاری شده مستقل و برنامه‌های Allo و Duo به عنوان سرویس‌های برقراری تماس صوتی و تصویری رایگان، هنگ‌اوتس به مرور زمان به کناره رانده شد.

به هر حال Allo و Duo هر دو بر پایه پلتفرم Hangout بنا شده‌اند، از این رو نمی‌توان آن را یک سرویس بیهوده دانست. گوگل در چند سال اخیر سرویس‌های محبوب دیگری از جمله Google Reader و Google Buzz را بازنشسته کرده است و همان‌طور که گفته شد در اواخر سال آینده نیز گوگل پلاس و هنگ‌اوتس به این لیست اضافه خواهند شد.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.