آیا می‌دانستید ویندوز 10 صفحه سبز مرگ هم دارد؟

همه با صفحه آبی مرگ ویندوز آشنا هستید. هنگامی که کامیپوتر کرش می‌کند این صفحه مشخص می‌شود. اما با صفحه سبز مرگ هم آشنایی دارید؟

0

صفحه سبز ویندوز 10 همانند صفحه آبی مرگ است. البته این صفحه برای همه نمایش داده نمی‌شود چون مخصوص کسانی که نسخه پیش‌نمایش اینسایدر ویندوز 10 را دارند. صفحه سبز ویندوز 10 همانطور که گفتیم تفاوتی جز رنگ با صفحه آبی مرگ ندارد و حتی همان پیغام خطا را نشان خواهد داد.

به عبارت دیگر، هر چیزی که باعث می‌شود ویندوز کرش کند و صفحه آبی را نشان دهد، در مورد صفحه سبز ویندوز 10 هم صدق می‌کند. یک تفاوت دیگر هم وجود دارد و در این صفحه سبز، شما با عبارت Windows Insider Build مواجه خواهید شد که ماهیت نسخه ویندوز شما را نمایش می‌دهد.

این پیغام سبز رنگ به شما می‌گوید که خطای مورد نظر به خاطر یک نسخه ناتمام از ویندوز 10 ایجاد شده است. این نسخه‌های اینسایدر عموما شامل کرش‌ها و باگ‌هایی هستند که بر روی یک ویندوز 10 معمولی مشاهده نخواهید کرد. هنگامی که قصد دارید وارد برنامه اینسایدر شوید، مایکروسافت به شما می‌گوید که چنین اتفاقی ممکن است رخ دهد.

اگر از ماهیت ویندوز خود مطمئن نیستید، و ناگهان با صفحه سبز روبرو می‌شوید باید بدانید که نسخه ویندوز شما پیش‌نمایش است. بهتر است که پس از اتمام تست و آزمایش، یک نسخه کامل و سالم از ویندوز 10 را بر روی سیستم خود نصب کنید تا دلیل اصلی پیغام را پیدا کنید. اگر مشکل از ویندوز باشد که احتمالا دیگر با هیچ اروری روبرو نمی‌شوید. اما گاهی اوقات مشکل عمیق‌ار و سخت‌افزاری است.

مایکروسافت مدت‌ها باشد با آپدیت کریتور این تغییر را درون سیستم خود ایجاد کرد. پیش از این آپدیت همه کاربران جدا از پیش‌نمایش و نسخه کامل، همگی صفحه آبی را می‌دیدند.

منبع HowToGeek
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.