حالا می‌توانید استوری‌های اینستاگرام را فقط برای دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارید

اینستاگرام اعلام کرده بود که قابلیتی تازه به نام Favorites را در دست کار دارد و می‌خواهد ظاهری تازه به استوری‌های خود بدهد. در این قابلیت می‌توانستید کمی راحت‌تر استوری را بین دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارید.

0

18 ماه از این خبر می‌گذرد و بالاخره اینستاگرام این قابلیت را با نامی تازه ارائه داده است. این قابلیت دوستان نزدیک یا همان Close Friends نام دارد و محدود به بخش استوری‌ها است. قابلیت Close Friends اینستاگرام قابلیت مشخص است امکان اشتراک استوری اینستاگرام با دوستان نزدیک را دارید.

برای استفاده از قابلیت Close Friends اینستاگرام باید به استوری بروید و یک ویدئو یا عکس ثبت کنید. هنگامی که ویرایش عکس به پایان رسید، متوجه یک دایره سبز با یک ستاره سفید درون آن خواهید شد. آن را لمس کنید و وارد لیست دوستان نزدیک خود خواهید شد. این لیست از افرادی تشکیل شده که بیشترین ارتباط را با آن‌ها داشتید. می‌توانید همچنین نام دوستان خود را جستجو کنید.

هنگامی که لیست خود را کامل کردید، با یک لمس دایره سبز می‌توانید استوری خود را با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارید. نکته جالب تغییر ظاهر استوری شما در این حالت است. اگر یک استوری را به این شکل به اشتراک بگذارید، دوستان نزدیک شما استوری را با یک دایره براق سبز خواهند دید و رنگ معمولی اینستاگرام را نخواهد داشت. از این طریق متوجه استفاده از قابلیت Close Friends اینستاگرام خواهند شد.

یکی از خوبی‌های این قابلیت میزان ناشناس و شخصی بودن آن است. مثلا دوستان شما متوجه اضافه شدن و حذف شدن از لیست نخواهند شد. همچنین آن‌ها نمی‌توانند به شما درخواست اضافه شدن به لیست را بدهند. در حقیقت دست شما برای ایجاد یک دایره خیلی نزدیک از دوستان‌تان وجود دارد.

این قابلیت به نظر خوب و کارآمد است، البته این انتظار وجود دارد که این قابلیت سریعا برای مصارف تجاری مورد هدف قرار گیرد. احتمال دارد که بسیاری از تجارت‌های ریز و درشت، از این لیست به عنوان یک لیست VIP از مشتریان خود استفاده کنند.

شرکت‌های بزرگ و شبکه‌های اجتماعی سال‌ها است که تلاش داشتند چنین قابلیتی را وارد سیستم خود کنند و تلاش کنند که رابطه شما با یک سری دوستان را نزدیک‌تر کنند. اما عموما موفق نبودند. حالا که میزان مهاجرت از فیسبوک به اینستاگرام بیشتر شده، باید دید که این قابلیت اینستاگرام تا چه اندازه می‌تواند کارآمد باشد.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.