آیکن‌های جدید آفیس خبر از تغییر طراحی آینده محصولات مایکروسافت دارند

مایکروسافت در حال بروزرسانی طراحی آیکون‌های آفیس است و این را می‌توان مقدمه‌ای بر تغییرات گسترده روی مجموعه آفیس مایکروسافت دانست. با فارنت همراه شوید…

0

در طول پنج سال گذشته این اولین باری است که مایکروسافت روی آیکون آفیس دست به تغییراتی می‌زند و باید تایید کرد که طراحی آن ساده‌تر و مدرن‌تر از قبل شده است. نرم‌افزار آفیس اکنون روی ویندوز، مک، آی‌اواس و اندروید قابل اجرا بوده و مایکروسافت در این مدت با دنبال کردن یک الگوی خاص هر ماه آن را بروزرسانی کرده است. آیکون‌های آفیس بیانگر نوع تغییرات طراحی آفیس بوده‌اند و اینکه چگونه در چند سال اخیر ویژگی‌هایی مانند هوش مصنوعی، قابلیت‌های مشارکتی و استقلال کامل نرم‌افزارهای کلیدی ورد، اکسل، پاورپوینت و اوت‌لوک در آن گنجانده شده است.

آیکون ‌های جدید تاکید روی حرف اول هر نرم‌افزار مستقل آفیس را کاهش داده است اما همچنان حس آشنای این مجموعه را القا می‌کند. طبق گفته خود شرکت هدف آن‌ها از این کار این بوده که نماد مجموعه آفیس را از حرف اول هر نرم‌افزار جدا کنند.

به جای استفاده از یک کادر طرح کلی این بار در طراحی آیکون ورد از خطوط متنی و در طراحی آیکون اکسل از کادرهای کوچک چسبیده به یکدیگر استفاده شده است. به طور کلی آیکون‌های جدید هنوز هم به سادگی قابل تشخیص هستند و این قضیه یک امر ضروری برای میلیون‌ها کاربری است که به صورت روزانه از این مجموعه بهره می‌برند. آیکون‌های وان‌درایو و اسکایپ تغییر آنچنانی نداشته‌اند و تنها کمی مدرن‌تر شده‌اند.

آیکون‌ها تنها یکی از بخش‌های مهم تغییر در مجموعه آفیس هستند و مایکروسافت به صورت نامحسوس در حال ایجاد تغییرات ریزی روی این مجموعه است. به طور مثال طراحی نوار مانند این مجموعه به سمتی رفته که بیشتر شبیه فلوئنت سیستم ویندوز 10 شده است. تغییرات جزئی در رنگ‌بندی نرم‌افزار هم آن را بیش از پیش مدرن‌تر کرده است. اوت‌لوک موبایل، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های مایکروسافت، به زودی میزبان یک سری تغییرات بزرگ خواهد شد و ویژگی‌های جذابی به آن افزوده می‌شود. نظر شما در مورد طراحی جدید آفیس چیست؟

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.