حالا ٧۵ درصد کاربران اپل از iOS 12 استفاده می‌کنند

به نظر می‌رسد که گسترش محبوبیت iOS 12 قابل توقف نیست و این سیستم‌عامل اپل در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های شرکت است.

0

استفاده از iOS 12 میان کاربران بیشتر و بیشتر می‌شود. چندی پیش به سرعت گسترش این سیستم‌عامل اشاره کردیم. یک ماه پس از عرضه iOS 12 میزان استفاده از iOS 12 و وجود این سیستم در آیفون و آی‌پد کاربران به 50 درصد رسید. چند هفته بعد شاهد رسیدن این رقم به 60 درصد بودیم. امروز، دقیقا یک ماه از مراسم ماه اکتبر اپل گذشته و این سیستم‌عامل بر روی 75 دستگاه‌های اپلی نصب شده است.

داده‌ها استفاده از iOS 12 توسط Mixpanel جمع‌آوری شده است. بر اساس این داده‌ها، این سیستم‌عامل سهمی 75.05 درصدی در بازار سیستم‌عامل‌ها دارد. iOS 11 هم سهمی به شدت پایین‌تر دارد که 11.46 درصد است. چند درصد کم باقی می‌ماند که سر جمع 5.49 درصد است. این میزان کم مجموعه تمام سیستم‌عامل‌های قبلی iOS است که بر روی دستگاه‌ها فعال است.

کاربران واقعا با یک سرعت خیره‌کننده به این سیستم‌عامل جدید مهاجرت کرده‌اند. البته اگر سرعت مهاجرت کاربران به این نسخه را به نسخه iOS 11 مقایسه کنیم، متوجه تفاوت آن خواهیم شد. سیستم‌عامل پیشین اپل اصلا نتوانست پس از همین مدت عرضه، چنین بازخوردی را میان کاربران داشته باشد.

با گذشت همین مقدار زمان، iOS 11 بر روی 59 درصد از دستگاه‌ها وجود داشت که چند ماه بعد به 65 درصد است. حدودا مدت زمانی هفت ماهه از عرضه این سیستم‌عامل گذشت که iOS 11 موفق شد بر روی سه چهارم دستگاه‌های پشتیبان نصب شود. همانطور که مشاهده کردید iOS 12 تنها در عرض دو ماه به این رقم رسید.

اما iOS 12 نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر چه رتبه‌ای دارد؟ باید این سیستم را با نسخه iOS 10 که مخصوص سال 2016 بود مقایسه کنیم. این سیستم در عرض چهار ماه توانست به رقم 76 درصد برسد. به همین خاطر می‌توان گفت که iOS 12 می‌تواند تبدیل به یکی از بهترین و محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های اپل شود.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.