ایلان ماسک: به احتمال ۷۰ درصد به مریخ مهاجرت خواهم کرد!

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس‌ایکس به تازگی در پرسشی در مورد مهاجرت به مریخ احتمال این‌کار را ۷۰ درصد عنوان کرده است.

1

ایلان ماسک به عنوان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های حوزه فناوری و مدیرعامل شرکت‌هایی مثل تسلا، بورینگ و اسپیس‌ایکس از مهم‌ترین افرادی است که ر‌ویای سفر و مهاجرت به مریخ را در سر دارد. او در مصاحبه‌ای در برنامه Axios‌ شبکه HBO احتمال سفر به مریخ را برای خودش ۷۰ درصد اعلام کرده است. به گفته ماسک با پیشرفت‌های اخیر امکان انجام چنین سفری افزایش یافته است؛ با این‌حال سفر به مریخ به گفته او احتمالاً یک‌طرفه خواهد بود و منظور او از سفر، مهاجرت است.

ایلان ماسک همچنین می‌گوید ایده سفر به مریخ یک «راه فرار برای پولدارها» نیست. به گفته ماسک تبلیغ سفر به مریخ چیزی شبیه تبلیغ ارنست شکلتون برای سفر به قطب جنوب است. همان‌طور که می‌دانید سفر به قطب جنوب خصوصاً‌ در آن‌زمان یکی از خطرناک‌ترین سفرها بود. ایلان ماسک می‌گوید حتی اگر سالم به مریخ برسید احتمالاً تمام عمر خود را در آن‌جا صرف ساختن و تلاش برای دوام آوردن در شرایط سخت آن‌جا خواهید کرد. با این‌که احتمال بازگشت هم وجود دارد اما هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت.

Starship
Starship

به نظر می‌رسد منشأ بیشتر اعتماد به نفس ماسک از سفر به مریخ پیشرفت‌های سفینه فضایی Starship اسپیس‌ایکس باشد. با این‌حال او برنامه‌هایی هم برای سکونت، غذا و منبع انرژی در مریخ دارد. به این ترتیب شاید پرسش اصلی این نباشد که آیا امکان سفر و مهاجرت به مریخ وجود دارد یا خیر؛ بلکه این است که چه کسانی حاضر به پذیرش این ریسک بزرگ خواهند شد.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهدیه می‌گوید

    سلام خسته نباشیدچراوقتی من شماره موبایل روواردمیکنم تواینستاگرام برای تاییدش کدنمیفرسته راهنماییم کنیدممنونم