گوشی Realme U1 با تراشه Helio P70 و دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی معرفی شد

شرکت اوپو به‌تازگی از Realme U1 اولین گوشی با تراشه میان‌رده Helio P70 و دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی رونمایی کرد.

0

اوپو به‌تازگی گوشی‌های میان‌رده و خوش‌قیمت سری Realme را عرضه کرده و حالا جدیدترین عضو این سری با نام Realme U1 معرفی شده است. این گوشی که شباهت زیادی به Realme 2 Pro دارد از صفحه‌نمایشی ۶.۳ اینچی از نوع IPS LCD و با وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد که به گفته این شرکت ۹۰.۸ درصد از سطح جلویی را پوشش داده است. این رقم قابل توجه به لطف بریدگی کوچک قطره‌ای شکل در بالا و حاشیه‌های بسیار باریک ۲ میلی‌متری در بالا و ۱.۷ میلی‌متری در دو طرف به دست آمده است.

صفحه‌نمایش Realme U1 از پوشش محافظ گوریلا گلس ۳ پوشیده شده اما بخش پشتی از یک نوع اکریلیک مقاوم مشابه شیشه ساخته شده است. مزیت اکریلیک نسبت به شیشه سبک‌تر بودن آن و مقاومت بیشتر دربرابر شکستن است.

دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی Realme U1 از سنسور IMX576 سونی با پیکسل‌های ۰.۹ میکرونی استفاده می‌کند که قرار است با فناوری pixel binning عملکرد خوبی در نور کم داشته باشد.دوربین‌های پشتی اما ۱۳+۲ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی پرتره انتخاب شده‌اند ولی برخلاف Realme 2 Pro خبری از فیلم‌برداری 4K نیست.

Realme U1 همان‌طور که گفتیم اولین گوشی با تراشه Helio P70 مدیاتک محسوب می‌شود. این تراشه قرار است سرعت پردازش تصویری بالاتری داشته و بتواند HDR را در دوربین با نویز کمتر و ترکیب چندین تصویر انجام دهد. Helio P70 دارای چهار هسته Cortex-A73 و چهار هسته Cortex-A53 در کنار پردازنده گرافیگی Mali-G72 است. U1 در دو نسخه با رم و حافظه داخلی ۳ و ۳۲ گیگابایتی یا ۴ و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد و قابلیت گسترش حافظه با microSD را نیز دارد.

به گفته اوپو این تراشه بازی با نرخ 60fps را تضمین می‌کند اما با توجه به تراشه گرافیکی شاید منظور اوپو بازی‌های نسبتاً‌ سبک باشد. به‌هرحال این گوشی با اندروید ۸.۱ و رابط کاربری Color OS 5.2 عرضه خواهد شد که امکانات مالتی‌تسکینگ ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است.

Realme U1

Realme U1 از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که با درگاه microUSB و با توان ۱۰ واتی شارژ می‌شود. به گفته این شرکت تراشه ۱۲ نانومتری دوام شارژ بالا و دمای بدنه پایین را تضمین خواهد کرد. همچنین جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز هنوز پابرجاست. از سایر مشخصات این گوشی می‌توان به رادیو FM، پشتیبانی از VoLTE در دو سیم‌کارت و ترجمه آفلاین زبان‌های هندی و انگلیسی اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه Realme U1

گوشی Realme U1 در سه رنگ مشکی، طلایی و آبی عرضه خواهد شد و قیمت آن برای نسخه‌های ۳/۳۲ و ۴/۶۴ گیگابایتی به ترتیب ۱۷۰ و ۲۱۵ دلار خواهد بود. زمان عرضه این گوشی هم ۱۴ آذرماه اعلام شده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.