نامه تپسی، الوپیک و ماکسیم به دو وزیر و دو معاون رئیس‌جمهور در اعتراض به انحصار اسنپ

چندی پیش در گزارشی از افزایش محدودیت اسنپ بر روی رانندگان در استفاده از سرویس‌های رقیب که به لیست سیاه اسنپ معروف شده است خبر دادیم، حالا سه شرکت تپ‌سی، الوپیک و ماکسیم در نامه‌ای به دو وزیر ارتباطات و صمت و دو معاون رئیس جمهور خواستار پایان تحمیل چنین محدودیتی از سوی اسنپ شده‌اند.

1

چند وقتی است که اسنپ با قدرت گرفتن رقبا، با اعمال محدودیتی بر روی اپلیکیشن‌های خود، رانندگان را به اجبار، از استفاده از اپلیکیشن‌های سرویس‌های رقیب منع می‌کند. این محدودیت که با سرویس تپسی آغاز شده بود و به شکایت تپسی از اسنپ و رای جالب شورای رقابت مبنی بر تبرئه اسنپ ادامه پیدا کرد و چندی پیش با اضافه شدن الوپیک و ماکسیم به لیست محدودیت‌ها که به لیست سیاه اسنپ مشهور شده است تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

حالا در نامه‌ای که به امضای مدیران عامل شرکت‌های تپسی، الوپیک و ماکسیم رسیده و نسخه‌ای از آن در اختیار فارنت قرار گرفته است، این شرکت‌ها، با اشاره به نوع رابطه و قرارداد کاری اسنپ با رانندگان، تاکید کرده‌اند که اعمال این نوع محدودیت بر رانندگان ابدا توجیهی ندارد.

در این نامه که خطاب به وزیر ارتباطات، وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاونت حقوقی و  معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور نوشته شده و رونوشت آن به رئیس مرکز ملی فضای مجازی،  رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و همچنین رئیس اتاق اصناف ایران ارسال شده، آمده است که:

قوانین مفصل حقوق رقابت در سراسر دنیا همواره وضع چنین محدودیتی را منع کرده و از این رو شاهدیم علاوه بر کشورهای توسعه‌یافته، حتی در کشورهای کمتر توسعه‌یافته نظیر پاکستان، عربستان و مصر نیز هیچ‌ یک از شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند نتوانسته‌اند چنین محدودیتی را به رقبای خود تحمیل کنند.

مدیران عامل این سه شرکت رای شورای رقابت در شکایت شرکت تپسی علیه شرکت اسنپ که بالاتر به آن اشاره کردیم را شگفت‌آور و باعث جسورتر شدن اسنپ در افزایش کنترل دامنه خود بر رقبا و نیز گسترش این محدودیت به حوزه حمل و نقل کالا یعنی شرکت الوپیک دانسته‌اند.

در انتهای این نامه با این نتیجه‌گیری که ادامه این روند فعلی موجب تضعیف رقبا، حذف آنها و ایجاد انحصار به نفع گروه اینترنت ایران به عنوان مالک شرکت اسنپ خواهد شد، مدیران عامل تپسی، الوپیک و ماکسیم خواستار اقدام فوری برای متوقف کردن اسنپ از ادامه تحمیل چنین محدودیتی شده‌اند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. کامی می‌گوید

    من راننده اسنپ و تپسی هستم

    یه مسافر از اسنپ خورد که از یکی از خیابانهای اصفهان بردم نجف آباد که حدود 55 کیلومتر مسافت داشت به مبلغ 18 هزار تومن که 16 از مشتری گرفتم 2 تومن هم خود اسنپ واریز کرد + ۲ هزارتومنم هم کمیسون کم میشه

    بعد از همون خیابون تو نجف آباد با تپ سی یه مسافر دیگه خورد به حدود 2 کیلومتر نزدیکتر یعنی 53 کیلومتر که مبلغ ش بود 13 هزار تومن !🤔 + ۲ هزارتومنم هم کمیسون کم میشه

    یعنی ۶ هزار تومن کمتر! از اسنپ
    آخه خدا رو خوش میاد ، ما همینطور پول یک سر رفت رو داریم میگیریم ، چرا انقدر کمتر ، تپ سی واقعاً در حق راننده ظلم میکنه

    امیدوارم یه طوری با هم رقابت کنن ، که سالم باشه و راننده تاوان پس نده ، با این خرج های گرون و کرایه های کم و لوازم جانبی افتضاح ماشین 🙏🌹

    یادم رفت بگم مبدا و مقصد هر دو مسافرم با اختلاف ناچیز از یک خیابون و محله نزدیک به هم به همون خیابون و محله از نجف آباد بود

    نباید انقدر اختلاف قیمت وجود داشته باشه

    قابل توجه دوستانی که میگن اجازه نمیده
    هر دو برنامه اسنپ و تپ سی درایور یا همون راننده رو هم رو گوشی نصب دارم و هیچ مشکلی هم نداره