ایمپلنت مغزی به کاربران فلج امکان می‌دهد تفکرات خود را به نوشته تبدیل کنند

افراد بسیاری در دنیا حضور دارند که به دلیل فلج شدن قسمتی از بدن خود توانایی برخی کارها را از دست داده‌اند اما برای هر کدام معمولا راه چاره‌ای به وجود آمده است. با فارنت همراه باشید…

0

سه فرد که از گردن به پایین فلج شده بودند قادر به پخش موسیقی مورد علاقه، ارسال پیام به دوستانشان با تبلت و گردش در اینترنت بودند که همه این موارد را مدیون یک سیستم به نام BrainGate2 هستند. این یافته‌ها می‌تواند کمک زیادی به افراد با مشکلات نورولوژیکی، صدمات و نقص عضو کند.

این سیستم شامل مجموعه‌ای از میکروالکترودها است که به مغز امپلنت شده و سیگنال‌های عصبی مربوط به حرکت یک اندام را در لحظه رمزگشایی می‌کند. آن سه فردی که در مراحل آزمایشی این سیستم شرکت کردند شبکه‌ای از الکترودها روی بخش موتور کورتکس مغزشان، قسمتی که به کنترل حرکات کمک می‌کند، ایمپلنت شد و به کمک یک نشانگر موس روی صفحه‌نمایش مشخص شد که سیگنال عصبی این افراد تشخیص و به کار گرفته شده است.

تنها با فکر کردن به مقصودشان این افراد توانستند فعالیت‌های دیجیتالی مختلفی شامل جستجو در اینترنت و ارسال ایمیل را به انجام برسانند. این سیستم حتی اجازه داد که دو نفر به صورت لحظه‌ای به صحبت با یکدیگر بپردازند. با این حساب افراد زیادی که در اطراف ما هستند به زودی توانایی انجام بسیاری از کارها را که قبلا قادر به انجام آن نبودند را به دست بیاورند. نظر شما در مورد چنین تکنولوژی جذابی چیست؟

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.