تراشه اسنپ‌دراگون 8150 کوالکام احتمالاً ۱۳ آذر معرفی خواهد شد

براساس گزارشات اخیر گوشی موتو زد 4 می‌تواند اولین گوشی هوشمندی باشد که پردازنده معرفی نشده اسنپ‌دراگون 8150 را در درون هسته خود می‌بیند. با فارنت همراه باشید…

0

چیپست اسنپ‌دراگون 8150 که پرچمدار بعدی شرکت کوالکام است انتظار می‌رود در اواسط آذر معرفی شود. ساعاتی پیش نمایندگی کوالکام در چین عنوان کرد که از نسل جدید پردازنده این شرکت در تاریخ سیزدهم آذرماه پرده‌برداری خواهد شد. از آنجایی که تعدادی از بنچمارک‌های این پردازنده لو رفته است، می‌توان گفت که اطلاعات بسیاری در رابطه با جنبه‌های فنی آن در اختیار داریم.

شایان ذکر است که اسنپ‌دراگون 8150 از همان معماری هواوی کیرین 980 و سامسونگ اکسینوس 9820 استفاده می‌کند که بر پایه طراحی هسته پردازنده سه‌خوشه‌ای است. چیپست اسنپ‌دراگون 8150 دارای هشت هسته پردازشی خواهد بود اما هسته‌های آن میزبان قدرت فرکانس متفاوتی هستند شامل یک هسته با فرکانس 2.84 گیگاهرتز، سه هسته با 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته با 1.78 گیگاهرتز که از نوع هسته‌های پردازشی کوچک کم‌مصرف خواهند بود.

انتظار داریم که پردازنده اسنپ‌دراگون 8150 را روی بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچمدار سال آینده ببینیم اما اینکه قبل از قرار گرفتن در کالبد یک مدل از این گوشی‌ها تا حدود زیادی به ماهیت آن پی برده‌ایم، یک موفقیت به حساب می‌آید. نظر شما در مورد نسل جدید پردازنده‌های کوالکام چیست؟

منبع phoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.