ثبت‌نام آنلاین کارت سوخت المثنی خودرو؛ تمام چیزهایی که باید بدانید

تمام راه‌های ثبت‌نام کارت سوخت المثنی خودرو و موتورسیکلت، تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت و ثبت‌نام آنلاین کارت سوخت المثنی را در این مطلب می‌توانید پیدا کنید.

2

این روزها با مطرح شدن مجدد فعال شدن دوباره کارت سوخت بنزین خودروها بسیاری از کاربران به دنبال راه‌های دریافت کارت سوخت المثنی ، کارت سوخت گم شده، دریافت رمز کارت سوخت فراموش شده، تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت و سایر مشکلات موجود در این زمینه هستند. با توجه به روش‌های آنلاین دریافت کارت هوشمند سوخت، در این مطلب قصد داریم تمام راه‌های موجود برای دریافت کارت سوخت و یا فعال کردن کارت سوخت را با هم مرور کنیم.

کارت سوخت چیست؟

کارت هوشمند سوخت که با نام کارت سوخت بیشتر شناخته می‌شود کارتی است که در هنگام سهمیه‌بندی سوخت در تیرماه سال 1386 برای تمامی خودروها و برای استفاده در جایگاه‌های عرضه سوخت عرضه شد.

راه‌اندازی مجدد کارت سوخت در سال 1397

اگرچه با توقف طرح سهمیه‌بندی بنزین و تک‌نرخ شدن بهای آن در خرداد ماه سال 1394، کارت سوخت در اختیار رانندگان تبدیل به کارتی بدون مصرف شد اما در سال 1397 و با افزایش نرخ دلار و قیمت تمام شده بنزین نسبت به کشورهای همسایه، گزارش‌های منتشر شده از احتمال بالای فعال شدن مجدد آن در آینده نزدیک و احتمالا از ابتدای زمستان 1397 خبر داده‌اند.

دریافت کارت سوخت المثنی

بسیاری از رانندگان و مالکان خودرو و موتورسیکلت به دلیل عدم استفاده از کارت هوشمند سوخت و کنار گذاشتن استفاده از آن، کارت سوخت خود را مفقود کرده و حالا به دلیل گم کردن کارت سوخت مجبور به دریافت کارت سوخت المثنی هستند.

نحوه دریافت کارت سوخت المثنی خودرو و موتورسیکلت

بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، شهروندان می‌توانند به سه روش کارت سوخت المثنی خودرو و موتورسیکلت خود را دریافت کنند.

راه‌های دریافت کارت سوخت المثنی:

  • مراجعه به پلیس 10+
  • ثبت‌نام در سامانه آنلاین خدمات دولت به نشانی gov.ir
  • نصب اپلیکیشن رایگان خدمات دولت و استفاده از آن

دریافت کارت سوخت المثنی از مراکز پلیس +10

برای دریافت کارت سوخت المثنی از مراکز خدمات پلیس +10 لازم است با همراه داشتن مدارک ذیل به یکی از مراکز پلیس +10 مراجعه کنید.

مدارک لازم دریافت کارت سوخت المثنی از پلیس +10

  • حضور مالک خودرو یا موتورسیکلت یا ارایه وکالت‌نامه که در آن کلمه کارت سوخت نوشته شده باشد)
  • اصل و کپی کارت یا سند یا بنچاق خودرو یا موتورسیکلت
  • شناسنامه یا کارت ملی مالک یا وکیل او جهت احراز هویت
  • آدرس کامل پستی به همراه کدپستی و شماره ملی مالک (کارت سوخت به نام مالک صادر می‌شود)
  • بیمه‌نامه خودرو
  • پرداخت مبلغ ده هزار تومان که از طریق دستگاه‌های کارتخوان در دفاتر دریافت شده و واریز از طریق اینترنت، عابربانک و فیش واریزی بانک به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
  • توجه داشته باشید که برای خودروهای با پلاک قدیمی کارت سوخت المثنی صادر نمی‌شود.

مالکان خودرو قولنامه‌ای نیز برای دریافت کارت سوخت الزاما به مراکز پلیس 10+ مراجعه نمایند. اگر رمز کارت سوخت خودرو خود را فراموش کرده‌اید نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارید و می‌توانید رمز آن را تغییر دهید. هنوز در خصوص نحوه نغییر رمز کارت سوخت اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

دریافت و ثبت‌نام آنلاین کارت سوخت المثنی

برای دریافت و ثبت‌نام آنلاین کارت سوخت المثنی باید در سامانه آنلاین خدمات دولت به نشانی mob.gov.ir ثبت‌نام کنید که روند ثبت‌نام در آن بسیار ساده است و امکان ثبت‌نام در این سامانه از صبح روز دوشنبه (۵ آذرماه ۹۷) فعال خواهد شد.

تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت

وزارت ارتباطات از امکان تبدیل کارت بانکی دارندگان خودرو به کارت سوخت خبر داده است که این امکان از طریق سایت mob.gov.ir فراهم خواهد شد که با توجه به گزارش‌های منتشر شده ظاهرا راه راحت‌تری نسبت به دریافت کارت سوخت المثنی خواهد بود و در سه مرحله ساده و کوتاه امکان‌پذیر خواهد بود.

مدارک مورد نیاز و مراحل ثبت نام آنلاین کارت سوخت المثنی و یا تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت:

  •      شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه
  •     کد ملی و تاریخ تولد مالک که با ثبت آن سایر اطلاعات شناسنامه به صورت خودکار نمایش داده می‌شود.
  •      اطلاعات شناسایی خودرو یا موتورسیکلت (شماره سریال هشت رقمی مندرج در بارکد پشت کارت خودرو) یا شماره VIN
  •      انتخاب شماره ۱۶ رقمی یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می‌آید. البته صرفا شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت (به عنوان مثال ۲۲۱۳******۶۰۳۷۹۹) نمایش داده می شود.
  •      پس از ورود اطلاعات، پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.
  •      مالکان بیش از یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت باید مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت با یک کارت بانکی دیگر تکرار کنند.

زمانبندی دریافت کارت سوخت المثنی به صورت آنلاین

برای دریافت کارت سوخت المثنی به صورت آنلاین و یا اپلکیشن دولت همراه باید با توجه به جدول زمانبندی زیر برای ثبت‌نام به وب‌سایت مراجعه کنید.

زمانبندی دریافت کارت سوخت المثنی به صورت آنلاین

دریافت کارت سوخت المثنی با استفاده از اپلیکیشن رایگان دولت همراه

بنابر اعلام وزارت ارتباطات، امکان ثبت‌نام دریافت کارت سوخت المثنی از طریق اپلیکیشن دولت همراه نیز فراهم شده است که با استفاده از نسخه جدید اپلیکیشن دولت همراه صورت خواهد گرفت.

این برنامه از صبح روز دوشنبه (۵ آذرماه ۹۷) در سایت mob.gov.ir و منابع دیگر از جمله ایران کافه بازار برای دانلود قرار خواهد گرفت.

دریافت کارت سوخت خودرو صفر

بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مالکان خودروهای صفر نیازی به ثبت‌نام از راه‌های بالا ندارند و برای دریافت کارت سوخت بایستی به منطقه پستی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

آیا قیمت بنزین و سایر سوخت‌ها افزایش پیدا می‌کند؟

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده که ثبت‌نام و فعال شدن مجدد کارت سوخت صرفا برای جلوگیری از قاچاق بنزین است و ارتباطی با افزایش قیمت و سهمیه‌بندی سوخت ندارد.

این مطلب به محض دریافت اطلاعات بیشتر و جامع‌تر به‌روزرسانی خواهد شد. در صورت هر گونه مشکل یا نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی، با شماره ۰۹۶۲۷ تماس حاصل نمایید.
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. حسین می‌گوید

    باسلام یک ماشین خریدم که سندبنام نکردم وکارت سوخت ندارد.وصاحب ماشین که سندبنامش هست پیدانمیکنم .قولنامه ای معامله کردیم .الان بایدچکارکنم

  2. محدثه می‌گوید

    سلام
    اگر ماشین را خریده باشیم و کارت سوخت به نام و پلاک نفر قبلی باشد، آیا باید کارت را انتقال بدهیم یا کارت کار می‌کند؟
    با تشکر