آمریکا از سایر کشورها خواست تا محصولات هواوی را تحریم کنند

ظاهراً آمریکا نه‌تنها خود علاقه‌ای به وارد کردن و استفاده از محصولات این شرکت چینی ندارد بلکه سایر کشورهای متحد خود را نیز به تحریم هواوی تشویق کرده است.

2

اگر پیگیر اخبار سال گذشته بوده باشید حتماً می‌دانید با وجود قرارداد هواوی با اپراتور آمریکایی برای فروش میت 10 و میت 10 پرو در این کشور، دولت ترامپ اپراتورها را از این کار منع کرد. به همین دلیل هنوز هواوی نتوانسته محصولات خود را به شکل رسمی و از طریق اپراتورها در این کشور به فروش برساند که روش اصلی فروش گوشی هوشمند در آمریکا محسوب می‌شود. دولت آمریکا اعتقاد دارد چینی‌ها ممکن است نرم‌افزارهای جاسوسی روی محصولات خود نصب کنند؛ ادعایی که به شدت توسط مدیرعامل هواوی تکذیب شده است. اما حالا دولت آمریکا قصد دارد تحریم هواوی را به کشورهای دیگر نیز بکشاند.

به گزارش وال استریت ژورنال مقامات آمریکایی در ارتباطات خود با کشورهای متحدشان مثل آلمان، ایتالیا و ژاپن در مورد استفاده از محصولات هواوی هشدار داده‌اند. به گفته وال استریت ژورنال دولت آمریکا حتی پیشنهاد داده تا بودجه مالی مورد نیاز برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای جایگزین کردن محصولات و شبکه‌های هواوی را نیز تأمین کند.

همان‌طور که می‌دانید هواوی دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در دنیاست با این‌حال حضور پررنگی در کشور آمریکا ندارد. این شرکت همچنین مورد موشکافی‌های دقیقی از سوی انگلیس و استرالیا نیز قرار گرفته تا جایی که استرالیا استفاده از تجهیزات هواوی را در شبکه‌های 5G ممنوع کرده است.

شاید دلیل نگرانی‌ها ارتباط هواوی با دولت چین باشد. بنیان‌گذار هواوی رن ژنگ‌فی یکی از مقامات سابق ارتش چین بوده است. رئیس FBI کریستوفر ری اخیراً ادعا کرده فرصت دادن به شرکت‌هایی با ارتباط به دولت‌ها برای برقراری ارتباطات تلفنی می‌تواند باعث جاسوسی‌های نامحسوس شود؛ چیزی که هواوی آن را تکذیب کرده و می‌گوید هیچ کنترل بیشتری نسبت به سایر شرکت‌ها روی تجهیزات مخابراتی خود ندارد.

 

منبع AndroidAuthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. رهگذر می‌گوید

    به گمانم عنوان اشتباه درج شده است.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ممنونم. اصلاح شد