گوگل ۱۳ بدافزار مخفی شده در قالب بازی اندروید را از پلی استور حذف کرد

گوگل به تازگی ۱۳ بدافزار را از فروشگاه پلی استور اندروید حذف کرده است که می‌توانستند کنترل کامل دستگاه کاربران را در دست گرفته و از این طریق اقدام به نصب بدافزارهای دیگری کنند.

0

هرچند گوگل همیشه وقت به کاربران پلتفرم اندروید توصیه می‌کند که از فروشگاه نرم‌افزاری پلی استور یا سایر فروشگاه‌های نرم‌افزاری معتبر اقدام به نصب برنامه‌های مختلف کنند، اما این بدان معنا نیست که همین فروشگاه‌های نرم‌افزاری نیز عاری از برنامه‌های مخرب باشند.

به عنوان مثال ساکنین مانتین ویو به تازگی اقدام به حذف ۱۳ بازی مخرب از پلی استور کرده‌اند که پیش از آن بر روی بیش از نیم میلیون دستگاه نصب شده‌اند. این موضوع در حالی رسانه‌ای می‌شود که هفته گذشته لوکاس استفانو یک محقق امنیتی اندروید در شرکت ESET کشف کرده بود این بازی‌ها درواقع پوششی برای نصب برنامه‌های مخرب هستند.

این بدافزارها پیش‌تر 580,000 بار از فروشگاه پلی استور دریافت شده و دو عدد از آن‌ها حتی به عنوان محبوب‌ترین بازی‌های ماه هم انتخاب شده‌اند. این ۱۳ برنامه که تحت پوشش بازی‌های مسابقه‌ای ماشین و کامیون راهی گوگل پلی شده‌اند، بر روی هیچ دستگاهی قابل اجرا نیستند و مدام باعث ریبوت شدن گوشی یا تبلت می‌شوند.

این برنامه‌ها که توسط دو فرد با نام‌های Luiz O Pinto و Stefanko توسعه یافته‌اند، با کنترل و در دست گرفتن شبکه گوشی فرد اقدام به نصب برنامه‌های دیگری بدون اجازه صاحب دستگاه می‌کنند. شاید جالب باشد که بدانید گوگل سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار برنامه و بازی مخرب را از فروشگاه گوگل پلی حذف کرده است.

این نفوذ نشان می‌دهد که گوگل به‌رغم سختگیری‌های اخیر در نظارت بر روی برنامه‌های گوگل پلی، هنوز هم فاصله زیادی تا یافتن سیستمی عاری از برنامه‌های مخرب دارد. در حال حاضر بهترین روش پیشگیری، نصب نکردن برنامه‌هایی است که توسط توسعه دهندگان ناشناس در این فروشگاه نرم‌افزاری عرضه شده‌اند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.