اینستاگرام لایک و فالوهای جعلی را حذف خواهد کرد

اینستاگرام قصد دارد که به جنگ کاربران جعلی برود. این شبکه اجتماعی برنامه‌ای دارد و این برنامه شامل حذف کردن لایک‌ها، فالوها و کامنت‌های جعلی است.

0

این برنامه اینستاگرام دلایل زیادی دارد. چندی پیش مقاله‌ای مورد تاثیر تکنولوژی بر سیاست منتشر کردیم و انتقادی به اینستاگرام و جدی نگرفتن کاربران جعلی داشتیم. اما به نظر می‌رسد اینستاگرام برای حفاظت از محیط خود قصد دارد تا این کاربران را حذف کند. از این پس تمامی لایک‌ها و فالو‌های جعلی اینستاگرام حذف خواهند شد.

هر لایک یا فالو جعلی که از طریق یک اپلیکیشن جداگانه وارد اینستاگرام شده باشند به دلیل تخطی از قوانین استفاده این شبکه حذف خواهند شد. این حرکت، قدمی درست در زمینه پاکسازی اینستاگرام است.

در بیانیه‌ای که مبنی بر حذف لایک‌ها و فالو‌های جعلی اینستاگرام توسط شرکت منتشر شده، مشخص است که این شرکت یک سیستم تازه را ایجاد کرده است. این سیستم از طریق درک ماشینی، اکانت‌هایی که از ابزار جعلی استفاده می‌کنند را شناسایی می‌کند و لایک و فالو و کامنت آن‌ها را پاک خواهد کرد.

هر اکانتی که از این سرویس‌های تقلبی استفاده کند، توسط اینستاگرام شناخته خواهد شد و اینستاگرام به آن‌ها اعلام می‌کند که برخی بازخوردهای آن‌ها پاک شده است. همچنین از آن‌ها خواسته می‌شود که پسورد خود را تعویض کنند چون ممکن است به صورت اشتباهی توسط یک اکانت جداگانه مورد هدف قرار گرفته باشند.

اینستاگرام هر روز در حال پیشرفت است و تبدیل به شبکه‌ای برای اینفلوئنسرها و تبلیغ برندها شده است. به همین خاطر و به خاطر درآمد بالا، این بسیاری از کاربران از اپلیکیشن‌های جداگانه‌ای برای بالا بردن آمار خود استفاده می‌کنند. نیویورک تایمز گزارشی را در این زمینه منتشر کرد و اعلام کرد که پدیده‌ای تازه به نام نانواینفلوئنسرها در اینستاگرام ظهور پیدا کرده‌اند.

نانواینفلوئنسرها اشخاصی هستند که شاید هزار فالوور دارند، و تلاش می‌کنند با دریافت محصولاتی مجانی آن‌ها را تبلیغ کنند. توییتر مدتی است که به دنبال بات‌ها است و اینستاگرام نیز باید به فکر باشد تا شبکه خود را پاکسازی کند.

البته اینستاگرام پیش از این اکانت‌های جعلی را پاک کرده است، اما کاری در مورد لایک‌ها و فالوهای جعلی نکرده است. طبق گفته خود شرکت، باید منتظر قوانین سخت‌گیرانه‌تری در این مورد باشیم.

 

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.