کاهش ارزش رمزارزها باعث افت ۱۸ درصدی سهام انویدیا شد

انویدیا یک هفته بد را پشت سر گذاشت. پنج‌شنبه سهام این شرکت به خوبی و انتظار وال‌استریت فروش نمی‌رفت و در روز جمعه ارزش سهام شرکت افتی 18 درصدی را تحمل کرد. این 18 درصد باعث شد که 23 میلیارد دلار ارزش شرکت کاهش یابد و انویدیا 99 میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

0

اما دلیل افت سهام انویدیا چیست؟ ارزش رمزارزها از جمله بیت‌کوین مدتی است که رو به کاهش است. به همین خاطر ماینرهای این ارزها مایل به کار نیستند و فروش کارت گرافیک پاسکال هم به همین خاطر پایین آمده است. این یک حباب است که شاید سه یا چهار دوره سه ماهه طول بکشد که این حباب از بین برود.

ینسن هوانگ، مدیرعامل شرکت انویدیا گفت که شرکت باور داشته که امکان پایین افت سهام انویدیا وجود دارد و سعی کرده این افت ارزش را کنترل کند. اما کارت گرافیک پاسکال یک ناهنجاری خاص را تجربه کرد. این کارت گرافیک ابتدا در کانال قیمت بالایی بود، فروش هم پایین بود، اما هنگامی که کانال قیمت پایین‌تر آمد، فروش آن‌گونه که شرکت انتظار داشت پیش نرفت.

انویدیا حالا تلاش می‌کند که شرایط را مدیریت کند. به همین خاطر شرکت منتظر است که کارت گرافیک‌های موجود در بازار به فروش برسد و بعد از اتمام این محصولات، محصولات را دوباره وارد کانال فروش کند. طبق گفته هوانگ ممکن است فروش این محصول یک یا دو دوره سه ماهه طول بکشد. هوانگ می‌گوید دلیل اصلی اینکار، این است که نمی‌داند شرکت AMD چقدر محصول وارد بازار کرده است.

البته AMD هم فروش بدی داشته و باعث شده که ارزش سهام شرکت 22 درصد کاهش یابد. انتظار می‌رود انویدیا هم انتظار فروش خود را پایین‌تر بیاورد. هر سه ماه این شرکت انتظار دارد که 1.7 میلیارد دلار درآمد از فروش کارت گرافیک داشته باشد، اما این شرکت می‌گوید شاید در سه ماهه بعدی این میزان فروش به 1.1 میلیارد دلار برسد که افت شدیدی است.

همانطور که گفتیم کاهش ارزش رمزارزها باعث افت سهام انویدیا شده است. هر چقدر که رمزارزها کمتر ارزش داشته باشند، کاربران و ماینرها علاقه کمتری به ماین این ارزها دارند. به همین خاطر مصرف کارت گرافیک هم پایین‌تر خواهد آمد. به همین خاطر تمرکز شرکت باید روی محصولات گیمینگ باشد که همچنان این محصولات هم فروش سختی خواهند داشت.

آخرین محصول انویدیا در زمینه گیمینگ نسخه جدید کارت گرافیک RTX است که یک محصول قوی است. اما همانطور که گفتیم فروش این محصول سخت است. چون تنها بازی که توانایی کار کردن با پتانسیل این کارت را دارد Battlefield V است. یک بازی برای فروش این کارت مناسب نیست و طبق گفته هوانگ، شرکت باید صبر و حوصله به خرج دهد.

منبع Venturebeat
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.