مایکروسافت در حال کار بر روی یک ایکس‌باکس بدون درایو نوری است

مایکروسافت زمانی که که ایکس‌باکس وان را عرضه کرد قصد داشت که محتوای دیجیتال را به دیسک‌های فیزیکی ترجیح دهد. البته این ایده عاقبت خوشی نداشت. اما مایکروسافت قصد دارد این ایده را زنده کند.

0

پس از معرفی ایکس‌باکس وان مایکروسافت یک سری قوانین خاص را برای جلوگیری از کپی غیرقانونی کنسول‌ها معرفی کرد. این قوانین مورد قبول طرفداران واقع نشد و مایکروسافت ایده خود را بایگانی کرد. حالا طبق گزارشات جدید، به نظر می‌رسد مایکروسافت به دنبال عرضه یک ایکس‌باکس بدون درایو نوری است.

طبق گزارش Thurrott مایکروسافت قصد دارد که تمرکز بیشتری را روی بازی‌های دیجیتال قرار دهد و کنسول آینده شرکت اهمیت بالایی به این نوع از بازی‌ها خواهد داد. ایکس‌باکس جدید هم مشخصا یک ایکس‌باکس بدون درایو نوری خواهد بود.

به نظر می‌رسد که این ایکس‌باکس همان ایکس‌باکس وان S است که درایو نوری از آن حذف شده است. این تغییر باعث می‌شود که قیمت کنسول هم به پایین‌ترین میزان ممکن برسد. محصول نهایی ممکن است حدود 200 دلار یا حتی کمتر از آن باشد.

البته طرفداران این کنسول دیسک‌های فراوانی دارند که حدس می‌زنند با این تغییر این دیسک‌ها از کار بیفتد. اما اینگونه نیست. مایکروسافت یک برنامه به نام دیسک به دیجیتال دارد. در این برنامه شما می‌توانید از طریق فروشگاه مایکروسافت دیسک را تبدیل به یک نسخه دیجیتال از بازی کنید و کد دیجیتال بازی را دریافت کنید.

همانطور که گفتیم مایکروسافت پیش از این هم چنین ایده‌ای در ذهن داشت. قرار بود که دیسک‌ها تنها به عنوان محصولات یک‌بار مصرف تولید شوند و شما با وارد کردن دیسک به کنسول، دسترسی به بازی را پیدا کنید. اما این ایده عاقبت خوشی نداشت.

البته گزارش منتشر شده می‌گوید که این ایکس‌باکس بدون درایو نوری تنها محصول مایکروسافت نخواهد بود. بلکه مایکروسافت قصد دارد یک نسخه تازه از ایکس‌باکس وان اس را عرضه کند که دارای درایو نوری است و همچنان نسبت به نسخه قبلی ارزان‌تر است.

مایکروسافت هنوز اعلام نکرده که کدام این شایعات حقیقت دارند یا که تنها شایعات هستند. اگر تمامی قسمت‌های این گزارش حقیقت داشته باشد، باید منتظر باشیم که بهار سال آینده شاهد حضور کنسول تازه باشیم. با فارنت همراه باشید تا اخبار کنسول‌های مایکروسافت را به شما برسانیم.

 

منبع Cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.