فایرفاکس حالا هنگام ورود به سایت‌های هک شده به شما هشدار خواهد داد

شاید سخت باشد که بتوان فهمید چه وقت تحت تاثیر یک نشتی اطلاعات یا همان دیتا بریچ قرار گرفته‌اید. البته اگر یکی از کاربران مرورگر فایرفاکس کوانتوم باشید دیگر کار چندان سختی نخواهد بود. با فارنت همراه باشید…

0

موزیلا اعلام کرد کاربران فایرفاکس کوانتوم درصورتی که وارد وب‌سایتی شوند که در گذشته مورد حمله قرار گرفته باشد از آن مطلع خواهند شد. در صورتی که وارد سایتی شوید و آن وب‌سایت در دوازده ماه گذشته مورد حمله قرار گرفته باشد، فایرفاکس یک نوتیفیکیشن کوچک کاربردی نمایش خواهد داد. البته موزیلا با علم به اینکه اگر نوتیفیکیشن‌های زیادی را نمایش دهد کاربران از آن خسته خواهند شد، اعلام کرده که برای هر وب‎‌سایت تنها یک بار نوتیفیکیشن می‌دهد. پس از آنکه اولین نوتیفیکیشن از یک سایت نمایش داده شد، فایرفاکس تنها به صورت یک اخطاریه به شما اعلام خواهد کرد که این سایت طی دو ماه گذشته حملاتی را تجربه کرده است. همچنین اگر به طور کلی از نوتیفیکیشن‌ها متنفر هستید و اهمیتی هم به نشت اطلاعات سایت‌ها نمی‌دهید، بهتر است این گزینه را به صورت کامل غیرفعال کنید.

طبق اعلام موزیلا این شرکت لیست سایت‌های با سابقه نشت اطلاعات را از مرجع همکار خود یعنی HIBP دریافت کرده است که در اوایل سال جاری توافقات زیادی با یکدیگر داشته‌اند. افزونه‌ای تحت عنوان Firefox Monitor برای مرورگر فایرفاکس وجود دارد که با استفاده زا آن می‌توانید متوجه شوید ایمیل شما هم بخشی از دیتا بریچ بوده است یا خیر. در رابطه با قضیه نوتیفیکیشن‌های مربوط به نسخه دسکتاپ براساس گزارشات موزیلا سرویس Firefox Monitor به 26 زبان مختلف دنیا در دسترس قرار می‌گیرد.

ایده این کار بیشتر بر آن اساس شکل گرفته که کاربران از وضعیت سایت‌های اطراف خود مطلع شوند و اهمیت بیشتری به اطلاعات خود بدهند. با وجود آنکه این نوتیفیکیشن‌های جدید به نظر کاربردی می‌آیند اما موزیلا اعلام کرده که تنها به این نوع از اخطاریه‌ها بسنده نمی‌کند و در آینده سیستم بهتری را برای این ماجرا طراحی خواهد کرد. نظر شما در مورد چنین سیستمی چیست؟

منبع GIZMODO
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.