مایکروسافت از یک تم روشن جدید برای ویندوز 10 رونمایی کرد

مایکروسافت در نظر دارد در به‌روزرسانی کلی بعدی ویندوز 10، امکان انتخاب تم روشن را به این سیستم عامل اضافه کند.

0

مایکروسافت که با عرضه ویندوزی 10 استراتژی کاملاً متمایزی در قبال بازار سیستم‌عامل‌ها را در پیش گرفته است، در چند وقت اخیر بر روی اضافه کردن قابلیت‌های شخصی سازی در آن متمرکز شده و در همین راستا نیز اکنون امکان انتخاب تم روشن را به ویندوز 10 آورده است.

همان‌طور که میدانید، ردموندی‌ها پیش از انتشار به‌روزرسانی‌های ویندوزی 10، نسخه آزمایشی آن را در اختیار اینسایدر ها قرار می‌دهند. همین امر باعث می‌شود پیش از انتشار نهایی به‌روزرسانی‌های جدید از قابلیت‌های جدید آن آگاهی پیدا کنیم. به عنوان مثال در جدیدترین بیلد منتشر شده از سوی این شرکت شاهد ارائه تم روشن جدید ویندوز 10 هستیم.

تم روشن

پیش از این کاربران می‌توانستند بر اساس سلیقه رنگ قسمت‌های مختلف رابط کاربری این سیستم عامل را تغییر دهند، با این حال در به‌روزرسانی جدید حتی می‌توان میزان روشنایی و شفافیت آن را هم تعیین کرد. در سوی دیگر مایکروسافت برای یکپارچه کردن تم روشن در تمام قسمت‌های سیستم عامل، اقدام به انتشار چند بک‌گراند جدید هم کرده است.

انتظار داریم این ویژگی در آپدیت جدید ویندوزی 10 که قرار است تابستان سال آینده منتشر شود در دسترس همگان قرار گیرد. این به‌روزرسانی همچنین شامل ویژگی‌های دیگری از جمله ارتقا قابلیت‌های snipping tool، برنامه پرینت و سیستم زمان‌بندی ریست دستگاه پس از به‌روزرسانی می‌شود.

مایکروسافت همچنین مشغول کار بر طرح روی روشن کردن تم اکشن سنتر و منوی کشویی اپلیکیشن‌های سازگار با این سیستم عامل است. همان‌طور که گفته شد، این ویژگی هم‌اکنون در آخرین بیلد منتشر شده برای اینسایدرها قابل دسترس است و سال آینده به طور رسمی در اختیار عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.