با وجود افزایش قیمت‌ها حاشیه سود اپل از آیفون کاهش یافته است

نمودار تازه‌ای منتشر شده که در آن اطلاعات تازه‌ای را در مورد میزان درآمد و هزینه اپل می‌بینیم. اطلاعات نمودار و سود اپل در طی چند سال اخیر نکات جالبی را نمایش می‌دهد.

0

این نمودار توسط The Information منتشر شده است. آیفون X سال پیش عرضه شد و قیمت ابتدایی آن 1000 دلار بود. با این حال شاید فکر کنید این محصول سودآور بوده، اما سود اپل از سال 2009 و بعد از عرضه آیفون 3GS مدام در حال کاهش بوده است. یکی از دلایلی که می‌توان کاهش سود اپل را توجیه کرد، استفاده از تکنولوژی‌ها تازه و بهتر در گوشی‌های شرکت است.

کمترین میزان سود شرکت از آیفون‌هایی بوده که امکانات کمی را ارائه داده‌اند و نسبت به زمان خود ارزان بوده‌اند. یکی از این محصولان آیفون SE است که دیگر تولید نمی‌شود. این محصول در زمان عرضه تنها 399 دلار قیمت داشت. هزینه ساخت هر نسخه از آیفون SE حدودا 186.70 دلار بوده است. بدین ترتیب اپل از فروش هر نسخه 53 درصد سود داشته است.

بالاترین میزان سود شرکت حوالی سال 2009 بوده که از هر دلار 74 سنت سود داشته است. بعد از آن سود شرکت کم و کمتر شده است. طی چند سال اخیر، اپل به ازای هر دلار تنها 60 سنت سود کرده است. اما این تمام ماجرا نیست. شرکت سرمایه‌گذاری Canaccord Genuity اعلام کرد که اپل تنها 20 درصد از محصولات کل بازار را عرضه می‌کند. با این حال 87 درصد سود بازار متعلق به اپل است.

سود اپل

اما به هر حال با پیشرفت بیشتر آیفون‌ها سود پایین‌تر خواهد آمد. اپل تلاش می‌کند که امکانات بیشتری را وارد گوشی خود بکند. به همین خاطر طراحی و ساخت گوشی پیچیده‌تر و گران‌تر خواهد شد.

البته این نموداریک سری اطلاعات کلیدی را نمایش نمی‌دهد. به عنوان مثال نمی‌دانیم که اپل چه میزان از درآمد خود را مدیون نسخه‌هایی است که پایین‌ترین میزان حافظه را دارند. Techinsights می‌گوید که تفاوت هزینه ساخت نسخه 512 گیگابایت و نسخه 64 گیگابایت آیفون XS Max تنها 70 دلار است. با این حال تفاوت قیمت فروش این دو 350 دلار است. این وبسایت می‌گوید که همین باعث می‌شود تا اپل سود بیشتری را بدون دلیل خاصی داشته باشد.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.