اسنپ‌دراگون 8150 در بنچمارک انتوتو رکورد شکست؛ بالاتر از Kirin 980 و A12 اپل

قرار است به زودی چیپ اسنپ‌دراگون 8150 در یک سری محصولات تازه عرضه شود. مشخصات کلی از این پردازنده در اختیار است، اما مهم‌ترین مشخصاتی که به تازگی منتشر شده، امتیاز انتوتو این چیپ است.

0

بنچمارک اسنپ‌دراگون 8150 به تازگی منتشر شده است. می‌توان با نگاه به امتیاز این چیپ، نگاهی کامل‌تر به آن داشت. این چیپ امتیاز 362,292 را کسب کرد. این امتیاز فوق‌العاده بالاتر از Kirin 980 است که امتیازی معادل 273,913 کسب کرد. همچنین چیپ اسنپ‌دراگون توانسته چیپ اپل A12 Bionic را پشت سر گذاشته و کمی از بالاتر امتیاز 353,210 اپل قرار گیرد.

اما این تمام ماجرا نیست. این شیت امتیاز درز پیدا کرده است. یک سری اطلاعات اضافی در مورد سرعت کلاک پردازنده‌ها و تعداد و ماهیت هسته‌ها بر روی این شیت وجود دارد. این شیت در Weibo منتشر شده و به نظر می‌رسد که پخش کننده این خبر، اطلاعات داخلی فراوانی را در مورد بنچمارک اسنپ‌دراگون 8150 و خود چیپست دارد.

به گفته کسی که خبر را پخش کرده، اسنپ‌دراگون 8150 یک سیستم پخش هسته عجیب دارد. در حقیقت سیستم هسته‌های این چیپ 1+3+4 است. یک هسته برای پردازش سنگین، سه هسته برای پردازش معمولی و چهار هسته برای ذخیره انرژی استفاده شده است.

بنچمارک اسنپ‌دراگون 8150

به هر حال، پردازنده تک هسته‌ای مخصوص پردازش سنگین Cortex-A76 است که سرعتی بالغ بر 2.84 گیگاهرتز دارد. سه هسته معمولی هم A76 هستند و بر روی 2.4 گیگاهرتز کلاک شده‌اند. در پایان چهار هسته کوچک‌تر Cortex-A55 است که سرعت 1.78 گیگاهرتزی دارد.

اگر این خبر و اطلاعات منتشر شده واقعیت داشته باشد، به نظر می‌رسد که کوالکام راه جدیدی را برای ساختن یک چیپ در نظر گرفته است. این شرکت از معماری ARM DynamIQ استفاده کرده تا به سازنده اجازه دهد که چگونه قصد دارد هسته‌ها را تغییر دهد.

در بنچمارک اسنپ‌دراگون 8150 نمره پردازش گرافیکی هم 156,328 است که افزایشی 20 درصدی نسبت به Adreno 630 است. پردازنده گرافیکی Adreno 630 پیش از این در اسنپ‌دراگون 845 استفاده شده بود.

باید اشاره کنیم که این اطلاعات هنوز تایید نشده و ممکن است مقداری از آن تنها حدس و گمان باشد. به هر حال چیز زیادی باقی نمانده و در آینده نزدیک‌تر، با اطلاعات بیشتری از محصول مواجه خواهیم شد.

منبع Gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.