اپل آپشن کارت گرافیک Radeon Pro Vega را به مک‌بوک پرو اضافه کرد

به فاصله 4 ماه از زمان معرفی مک‌بوک پرو 2018، شرکت سازنده نسخه‌ای خاص از این محصول را قابل سفارش کرده که به کارت گرافیک Radeon Pro Vega تجهیز شده است.

0

نسخه پایه مک‌بوک پرو 2018 به‌طور پیش‌فرض از کارت گرافیک داخلی Iris Plus 655 اینتل قدرت گرفته است و همین امر باعث می‌شود تا نتوان از این لپ‎تاپ شرکت اپل به منظور انجام کارهای گرافیکی سنگین استفاده کرد. نسخه قوی‌تر مک‌بوک پرو تا پیش از این از کارت گرافیک Radeon Pro 560X بهره می‌گرفت اما حالا البته ساکنین کوپرتینو به تازگی امکان سفارش مک‌بوک پرو با کارت گرافیک سری Radeon Pro Vega شرکت AMD را هم فراهم کرده‌اند که موجب برابری قدرت این لپ‎تاپ با مدل‌های رده بالای ویندوزی از لحاظ قدرت سخت افزاری می‌شود.

طبق ادعای شرکت سازنده، استفاده از کارت گرافیک Radeon Pro Vega در مک‌بوک پرو 15 اینچی موجب بهبود 60 درصدی در زمان ویرایش ویدیو، طراحی سه بعدی و کارهای رندرینگ می‌شود. البته دسترسی به این ویژگی مابین 250 تا 350 دلار اضافه برایتان هزینه بردار خواهد بود. این هزینه در قابل تجهیز MacBook Pro به کارت گرافیک 16 Radeon Pro Vega و 20 Radeon Pro Vega که هر کدام دارای 4 گیگابایت حافظه داخلی از نوع HBM2 هستند دریافت می‌شود.

با این تفاسیر قیمت قدرتمندترین نسخه از مک‌بوک پرو 15 اینچی با تجهیز به کارت گرافیک 20 Radeon Pro Vega به 7,049 دلار می‌رسد. زمان سفارش تا تحویل دستگاه حتی در صورت موجود بودن در فروشگاه نزدیک شما هم بین 5 تا 7 روز به طول خواهد انجامید.

انتظار داریم اپل اواسط سال آینده میلادی از نسخه جدید مک‌بوک پرو رونمایی کند، بنابراین اکنون بهترین زمان برای خرید قدرتمندترین نسخه از لپ‎تاپ ساخته شده توسط اپل است.

منبع cultofmac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.