بازسازی معبد پارتنون در ابعاد واقعی در محل کتاب‌سوزی نازی‌ها با یکصدهزار جلد کتاب ممنوعه

هنر مرز اجرایی ندارد و یک اثر اگر قصه‌ای برای گفتن داشته باشد، در تکنیک آزاد است. شهر آلمانی کسل هم امروز خانه یکی از آثار بسیار جذاب معاصر است.

0

شهر کسل میزبان یک اثر هنری واقعا چشم‌نواز است. مارتا مینوجین 74 ساله، هنرمندی آرژانتینی است. او تصمیم گرفته سرکوب سیاسی را موضوع آخرین اثر خود قرار دهد. برای روایت چنین موضوعی او تصمیم گرفته تا با استفاده از 100 هزار نسخه کتاب ممنوعه معبد پارتنون را در اندازه اصلی بازسازی کند.

این اثر هنری پارتنون کتاب‌ها نام دارد و بخشی از فستیوال هنری Documenta 14 است. از نظر اندازه این بنا بسیار بزرگ است و اندازه معبد پارتنون اصلی است. این اثر بیانگر مقاومت بر علیه سرکوب سیاسی است. متریال این اثر هنری که قرار است سمبل دموکراسی باشد، شواهد اصلی سرکوب یعنی کتاب‌های ممنوعه است.

مینوجین از دانشجویان دانشگاه کسل کمک گرفته و این دانشجویان 170 نسخه کتاب را در که در سرتاسر جهان ممنوعه بوده و هنوز هم است پیدا کردند. مینوجین عموما این کتاب‌ها را خریداری نکرده و به جای آن از کتاب‌های اهدایی استفاده کرده است. پایه معبد از فلز ایجاد شده و مینوجین کتاب‌ها را با روکش پلاستیکی به این فلز چسبانده است.

خود این اثر و بازسازی معبد پارتنون گویای یک قصه طولانی است. اما مینوجین به این بسنده نکرده و لوکیشن این اثر اهمیت بالایی دارد. این اثر هنری در محلی ساخته شده که نازی‌ها در سال 1933 حدودا 2 هزار کتاب را سوزاندند. این سوزاندن کتاب بخشی از کمپین سانسور این حزب بود. حقیقتا که این اثر هنری چشم‌نواز است و مهم‌تر از آن روایتی که دارد شریف و مهم است.

منبع Bookishbuzz
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.