پتنت سونی نشان می‌دهد کنترلر نسل بعدی پلی‌استیشن به صفحه لمسی مجهز خواهد بود

هرچند مدت زمان زیادی تا معرفی نسل جدید کنسول‌های بازی باقی مانده، با این حال از هم اکنون برخی منابع نزدیک به سونی فاش کرده‌اند که کنترلر پلی‌استیشن 5 احتمالا از صفحه لمسی بهره خواهد برد.

0

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی Dualshockers، سونی به تازگی در دفتر ثبت اختراع ایالات متحده پنتنی را به نام خود ثبت کرده که احتمالا مربوط به نمایشگر لمسی تعبیه شده در کنترلر پلی‌استیشن 5 خواهد بود.

همان‌گونه که میدانید، کنترلر DualShock کنونی پلی‌استیشن 4 نیز از یک تاچ‎پد لمسی در قسمت بالایی دسته بهره می‌برد که از نوع خازنی با وضوح 1920 در 900  پیکسل هست. پتنت جدید نشان می‌دهد که شکل کلی کنترلر همانند مدل معرفی شده در سال 2013 است، با این حال به جای تاچ‎پد از یک نمایشگر لمسی در قسمت بالایی استفاده خواهد شد.

از این صفحه لمسی حساس به میزان فشار می‌توان در جهت دریافت اطلاعات تکمیلی بازی یا ردیابی بسیار دقیق انگشتان کاربر استفاده کرد. سونی در سال گذشته 32 صفحه پتنت جدید در این باره ثبت کرده است، اما هیچ‌گاه اطلاعات تکمیلی آن را منتشر نکرد.

اولین بار نینتندو در سال 2012 در کنسول بازی Wii U از یک صفحه لمسی بزرگ در کنترلر دستگاه استفاده کرد. البته به دلیل نبود محتویات سازگار با آن هیچ‌گاه مورد استقبال کاربران قرار نگرفت. هنوز مشخص نیست که پتنت سونی در کنترلر پلی‌استیشن 4 اجرایی خواهد شد، یا آنکه بایستی منتظر از راه رسیدن نسل جدید کنسول بازی شرکت ژاپنی باشیم.

منبع CNET
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.