از این پس هر شخص تنها مجاز به وارد کردن یک گوشی مسافری خواهد بود

طبق قوانین جدید از این پس هر شخص تنها مجاز به وارد کردن یک گوشی مسافری با کد ملی و شماره پاسپورت را خواهد داشت.

0

اجرای قانون رجیستری دست‌وپای قاچاقچیان گوشی تلفن همراه را بست و با این‌که نمی‌توان مشکلات و مضرات آن را نیز کتمان کرد اما باعث ثبت قانونی تمامی گوشی‌های همراه فعال کشور شد. با این‌وجود مسافران کماکان می‌توانند برای استفاده خود گوشی مسافری وارد کرده و آن را در فرودگاه رجیستر کنند.

با این‌حال از آن‌جا که سواستفاده‌های فراوانی از این طرح انجام شد حالا وزارت ارتباطات تصمیم گرفته تا هر مسافر را به یک گوشی محدود کند. معاون وزیر ارتباطات امروز اعلام کرد سامانه ثبت گوشی مسافری با اتصال به سامانه نیروی انتظامی راه‌اندازی شده است. به این ترتیب هر مسافر تنها امکان ثبت یک گوشی با کد ملی و شماره پاسپورت خود را خواهد داشت.

فلاح جوشقانی البته می‌گوید این وزارتخانه متولی تأمین گوشی تلفن همراه در بازار کشور نیست و این وظیفه به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است. با این‌حال سامانه همتا این دو وزارتخانه و نیروی انتظامی را با یکدیگر هماهنگ کرده تا از سواستفاده‌ها جلوگیری شود.

پس از افزایش نرخ ارز و تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی که منجر به سواستفاده گسترده تقریباً تمامی واردکننده‌های موبایل شد بازار تلفن همراه کشور هنوز به ثبات نرسیده است. لازم به ذکر است تکلیف گوشی‌های فراوانی که در گمرک باقی مانده نیز هنوز مشخص نشده است و امیدوارم با گذشت چندین ماه مسئولان مربوطه به‌جای واگذار کردن مسئولیت به دیگران فکری به حال این بازار آشفته کنند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.