آپدیت اندروید 9 سامسونگ قابلیت Adoptable Storage را به همراه دارد

یکی از قابلیت‌هایی که اندروید سال‌های پیش معرفی و سپس حذف کرد Adoptable Storage بود. ظاهراً سامسونگ این قابلیت را با آپدیت اندروید 9 خود دوباره زنده خواهد کرد.

0

یکی از مزایای اندروید نسبت به iOS پشتیبانی از کارت‌های حافظه برای ذخیره تصاویر، ویدئوها و فایل‌های مختلف است. اما احتمالاً می‌دانید برخی اپلیکیشن‌ها تنها روی حافظه داخلی گوشی نصب می‌شوند. گوگل برای حل این مشکل چند سال پیش قابلیت Adoptable Storage را معرفی کرد. این قابلیت باعث می‌شد تا اندروید حافظه جانبی را نیز به عنوان حافظه داخلی بشناسد. بعدها پس از معرفی اندروید ۶ گوگل این قابلیت را حذف کرد.

حالا به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد این ویژگی را با آپدیت اندروید 9 خود زنده کند. به این ترتیب کاربران سری گلکسی اس 8، گلکسی اس 9 و همچنین گلکسی نوت 8 و گلکسی نوت 9 قادر خواهند بود اپلیکیشن‌ها را روی کارت حافظه نیز نصب کنند.

Adoptable Storage

این قابلیت البته بیشتر برای گوشی‌های ارزان‌قیمتی که دارای حافظه داخلی محدود هستند مفید است اما بعید می‌دانیم آپدیت اندروید 9 سامسونگ برای گوشی‌های پایین‌رده هم عرضه شود. با این حال می‌توان امیدوار بود تمامی گوشی‌های آینده سامسونگ که با اندروید 9 عرضه می‌شوند از همان ابتدا به قابلیت Adoptable Storage مجهز باشند.

گفتنی است یکی از معایب این قابلیت کاهش سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها خصوصاً در استفاده از کارت‌های حافظه با سرعت نه‌چندان بالاست.

منبع phoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.