سامسونگ سیستم‌عامل لینوکس را به DeX آورد

شبیه ساز رابط کاربری دسکتاپ توسط گوشی هوشمند DeX که توسط سامسونگ توسعه یافته، اکنون قادر است در این محیط سیستم عامل لینوکس را اجرا کند.

0

ارائه قابلیت‎های یک پی‎سی توسط گوشی‌های هوشمند همیشه وقت از اهداف اصلی تولید کنندگان موبایل بوده است. در این بین سامسونگ، هواوی و مایکروسافت قدم‎هایی را برداشته‌اند با این حال به صورت عملی تا تحقق این موضوع فاصله زمانی زیاد باقی مانده است. پیرامون همین موضوع سامسونگ به تازگی با یک به‌روزرسانی بزرگ، امکان اجرای سیستم عامل لینوکس را به DeX اضافه کرده است.
اگر از طرفداران لینوکس باشید حتماً‌ به خوبی می‌دانید که اجرای لینوکس بر روی گوشی کار جدید و تازه‌ای نیست و پیش از این نیز در حالت‌های مختلفی شاهد اجرای  توزیع‌های مختلف لینوکس بر روی گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم، با این حال در حالت DeX سامسونگ کاربر به تمامی امکانات نسخه دسکتاپ لینوکس دسترسی داشته و یک دسکتاپ گرافیکی کامل را در اختیار دارد.

DeX

طبق اعلام شرکت سازنده، در حال حاضر تنها محصولاتی قادر به اجرای این ویژگی هستند که پیش‌تر نسخه بتا جدیدترین به‌روزرسانی DeX را دریافت کرده باشند؛ از این رو گستره این محصولات به دو مدل گلکسی نوت 9 و گلکسی تب اس 4 محدود می‌شود. حجم قابل دسترس برای اجرا اولیه لینوکس در حالت دکس 3.6 گیگابایت عنوان شده است.

البته در حال حاضر اپلیکیشن‌های کمی در لینوکس قادر به اجرا بر روی DeX سامسونگ هستند، با این حال شرکت کره‌ای می‌کوشد با همکاری اوبونتو به مرور زمان تعداد آن‌ها را افزایش دهد. همان‌طور که گفته شد این طرح هنوز حالت آزمایشی خود را سپری می‌کند، از این رو ممکن است در برخی مواقع با مشکلاتی روبه‌رو شود. به هر حال اگر با این موضوع مشکلی ندارید، از طریق این لینک قادر به ثبت‌نام برای دریافت مجوز اجرا لینوکس بر روی DeX خواهید بود.

منبع androidpolice
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.