اولین موتورسیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون معرفی شد

هارلی دیویدسون مدت‌ها است که به فکر ساخت یک موتورسیکلت الکتریکی است و این هفته این شرکت از محصول الکتریکی خود رونمایی کرد.

0

موتورسیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون این هفته در گردهمایی موتورسیکلت میلان رونمایی شد. قرار است این موتورسیکلت الکتریکی در سال جدید میلاد عرضه شد. البته کمپانی هارلی دیویدسون همچنان مشخصات مهمی مانند سرعت، محدوده حرکتی و میزان شارژ را اعلام نکرده است.

این موتورسیکلت با نام LiveWire عرضه خواهد شد. این نام پیش از این در نسخه ابتدایی محصول استفاده شده بود. اما طراحی این محصول کاملا تازه شده و حقیقتا یک دید تازه از موتورسیکلت‌ها را به نمایش می‌گذارد و شاید نگاهی به آینده شرکت هارلی دیویدسون باشد.

سال 2008 اقتصاد جهان و مخصوصا آمریکا دچار یک ضربه شدید شد. به صورت کلی شرکت‌های موتورسیکلت هم ضربه بدی خوردند و هارلی دیویدسون یکی از شرکت‌هایی بود که مجبور بود تعدیل نیرو فراوانی داشته باشد. همچنین ریاست جمهوری آمریکا در وعده‌های خود اعلام کرد که با اعمال تعرفه بر روی محصولات خارجی قصد دارد به کمک شرکت‌هایی مانند هارلی دیویدسون برود.

همانطور که گفتیم اطلاعات دقیقی از مشخصات موتورسیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون نداریم. اما می‌توانیم نگاهی به مشخصات نسخه ابتدایی محصول داشته باشیم. نسخه ابتدایی LiveWire صفر تا صد کیلومتر را زیر چهار ثانیه پر می‌کند. نسخه اقتصادی این محصول توانایی طی کردن مصافت 88 کیلومتر با یک باک پر را داشت. مطمئنا هر دو این مشخصات به شدت بهبودیافته است. محدوده حرکتی هم باید بهتر شود چون شرکتی مانند Zero وعده 160 کیلومتر با یک باک را می‌دهد.

باید منتظر ماند و دید که آیا اعداد به کمک شرکت خواهند آمد یا این شرکت نمی‌تواند موفقیت بزرگی کسب کند. با این حال هارلی دیویدسون مدت‌ها است که به فکر یک حرکت جدید است و علاوه بر کار بر روی یک نسخه الکتریکی از محصولات خود، این شرکت بر روی استارتاپ Alta Motors هم سرمایه‌گذاری کرده است. با فارنت همراه باشید تا در آینده اطلاعات جدید این محصول را به شما ارائه دهیم.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.