گوگل پشتیبانی از صفحه‌نمایش تاشو را رسماً‌ به اندروید می‌آورد

با معرفی از گوشی‌های تاشدنی مثل FlexPai و صفحه‌نمایش Infinity Flex سامسونگ گوگل حالا رسماً پشتیبانی از صفحه‌نمایش تاشو را به اندروید می‌آورد.

0

گوگل سرانجام تصمیم گرفته تا پشتیبانی رسمی از گوشی‌هایی تحت عنوان تاشدنی یا Foldables را به اندروید بیاورد. در کنفرانس توسعه‌دهندگان اندروید شب گذشته مدیر ارشد مهندسی اندروید «دیو برک» گفت گوگل در حال بهینه‌سازی‌هایی در اندروید برای پشتیبانی از صفحه‌نمایش تاشو است. البته این تمهیدات فعلاً در حد راهنمایی برای توسعه‌دهندگان برای استفاده از ویژگی‌های اندروید خلاصه می‌شود.

اولین گوشی هوشمند تاشدنی FlexPai
اولین گوشی هوشمند تاشدنی FlexPai

پس از رونمایی شرکتی به نام Royole از اولین گوشی هوشمند تاشدنی به نام FlexPai سامسونگ نیز شب گذشته از صفحه‌نمایش تاشو خود با نام Infinity Flex رونمایی کرد که قرار است سال آینده در یک گوشی گلکسی به کار گرفته شود. گوگل می‌گوید به‌طور نزدیک با سامسونگ روی توسعه این فرم جدید از گوشی‌ها کار می‌کند تا اندروید به بهترین پلتفرم برای چنین گوشی‌هایی تبدیل شود.

از آن‌جا که گوگل سال‌ها درگیر مشکلات ناشی از پراکندگی در سیستم‌عامل اندروید بوده این حرکت می‌تواند بسیار مثبت باشد. حالا که تولیدکنندگان سخت‌افزاری در حال نوآوری و خلق چیزهای جدید هستند وظیفه گوگل است تا بتواند نرم‌افزار مورد نیاز آن‌ها را تأمین کند تا مشکلی از بابت تجربه کاربری وجود نداشته باشد. اگر گوگل خود در زمینه نرم‌افزار دست‌به‌کار نشود هر تولیدکننده راهکار خودش را پیش برده و می‌تواند پراکندگی بیشتری را در اکوسیستم اندروید ایجاد کند.

صفحه‌نمایش Infinity Flex سامسونگ
صفحه‌نمایش Infinity Flex سامسونگ

در حال حاضر اندروید از قابلیتی به نام Screen Continuity پشتیبانی می‌کند که یک API برای اپلیکیشن‌هاست. این API به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد متوجه تغییر اندازه صفحه‌نمایش شوند؛ درست مثل وقتی که از حالت چند پنجره‌ای در اندروید استفاده می‌کنید. با این ویژگی سازندگان اپلیکیشن‌ها می‌توانند پشتیبانی از خم شدن و بزرگ و کوچک شدن صفحه‌نمایش را در اپ‌های خود بگنجانند.

گوگل می‌گوید بسیاری از اپلیکیشن‌های گوگلی همین حالا هم از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. اما اگر با سیستم‌عامل کروم کار کرده باشید می‌دانید بسیاری از اپ‌های اندرویدی پشتیبانی خوبی از پنجره‌ها و تغییر اندازه ندارند.

گفتنی است اندروید تنها پلتفرمی نیست که بر روی گوشی‌های تاشو کار می‌کند و اینتل نیز چنین برنامه‌هایی را در حالت آزمایشی دارد. علاوه بر این گفته می‌شود مایکروسافت نیز قصد دارد رویای گوشی سرفیس را به حقیقت تبدیل کند و یک سرفیس جیبی بسازد.

به این ترتیب از آن‌جا که گوگل شرکای سخت‌افزاری قوی‌تری مثل سامسونگ را در پلتفرم خود دارد اگر از نظر نرم‌افزاری پشتیبانی مناسبی از صفحه‌نمایش تاشو فراهم کند می‌تواند بازیگر برتر در این زمینه باشد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.