چگونه از کنترلر پلی‌استیشن 4 روی گوشی اندرویدی یا کروم‌بوک استفاده کنیم؟

اگر همین حالا یک PS4 و یک گوشی یا تبلت اندرویدی دارید چرا از کنترلر پلی استیشن 4 برای لذت بردن از بازی‌های موبایلی استفاده نکنید؟ با یک آموزش کوتاه با فارنت همراه باشید.

11

با جدی‌تر شدن بازی‌های موبایلی و عرضه عناوین مهمی مثل PUBG یا فورتنایت حالا بازی کردن در پلتفرم موبایل از حالت فقط تفریحی خارج شده و بسیاری آن‌ها را به شکل رقابتی بازی می‌کنند. به همین دلیل اگر از یک کنترلر فیزیکی خوب استفاده کنید شانس بردن شما در بسیاری از بازی‌ها بیشتر خواهد شد. علاوه بر این حالا سیستم‌عامل کروم نیز از بازی‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب می‌توانید از کنترلر پلی استیشن 4 روی کروم‌بوک خود نیز استفاده کنید.

با این‌که کنترلرهای موبایلی فراوانی برای اندروید وجود دارند اما اگر همین حالا یک کنسول PS4 داشته باشید می‌توانید از کنترلر پلی استیشن 4 روی گوشی اندرویدی یا کروم‌بوک خود استفاده کنید.

پس کنترلر ایکس‌باکس وان چطور؟

متأسفانه با این‌که کنترلر ایکس‌باکس به خوبی با ویندوز 10 سازگار است پشتیبانی از آن در سیستم‌عامل‌های گوگلی اندروید و کروم وجود ندارد.

آموزش اتصال کنترلر پلی استیشن 4 به اندروید

ابتدا بخش تنظیمات (Settings) گوشی خود را باز کرده و وارد بخش Connected Devices و یا Conncetions شوید تا بخش Bluetooth را پیدا کنید.

حالا در کنترلر پلی استیشن 4 خود دکمه‌های لوگو PS و SHARE را با یکدیگر نگه‌دارید تا زمانی که چراغ بالای دسته شروع به چشمک زدن کند.

سپس در گوشی خود و در لیست دستگاه‌های بلوتوثی Wireless Controller را پیدا کرده و آن را لمس کنید. چند لحظه منتظر برقراری ارتباط باشید.

به همین راحتی شما کنترلر پلی استیشن 4 خود را به اندروید متصل کرده‌اید.

مشکل عملکرد ناصحیح دکمه‌های کنترلر PS4

اگر دکمه‌های کنترلر شما با اندروید به‌خوبی کار نمی‌کند و به عبارتی دکمه‌ها به شکل جابجا عمل می‌کنند می‌توانید از اپلیکیشن‌های remap مانند Multilanguage Keymap Redefiner استفاده کنید. در این اپلیکیشن می‌توانید تنظیم کنید هر دکمه دقیقاً چه عملکردی داشته باشد.

همچنین برای تست کردن عملکرد صحیح دکمه‌های کنترلر PS4 می‌توانید از اپلیکیشن PS4 controller Tester استفاده کنید.

هر دوی این اپلیکیشن‌ها رایگان بوده و از پلی استور گوگل قابل دریافت هستند.

 

آموزش اتصال کنترلر پلی استیشن 4 به کروم‌بوک

با وجود این‌که برخی بازی‌ها را می‌توانید با کیبورد و موس روی کروم‌بوک خود بازی کنید اما بازی‌های دیگری هستند که انجام آن‌ها با کنترلر لذت بیشتری دارد.

برای این‌کار ابتدا اپلیکیشن تنظیمات کروم‌بوک خود را باز کرده و سپس به بخش Bluetooth بروید.

همان‌طور که در این صفحه حضور دارید دکمه‌های SHARE و PS کنترلر خود را همزمان فشار داده و نگه‌دارید تا زمانی که چراغ بالای دسته چشمک بزند.

حالا می‌توانید در لیست دستگاه‌های بلوتوث Wireless Controller را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. پس از چند لحظه کروم‌بوک شما به کنترلر PS4 متصل خواهد شد.

 

کدام بازی‌های اندرویدی با کنترلر پلی استیشن 4 سازگار هستند؟

بهترین راه برای پیدا کردن بازی‌های سازگار آزمون و خطاست. با این‌حال بسیاری از عناوین محبوب از کنترلر پشتیبانی می‌کنند که برخی از آن‌ها شامل لیست زیر هستند:

بازی‌های گیم‌لافت: آسفالت 8 – آسفالت اکستریم – Despicable Meشکارچی سیاهچال ۵ – گنگستر وگاس – مدرن کامبت ۵Real Football 2018 – مردعنکبوتی

سایر بازی‌ها: Evoland 2Riptide GPUnkilledاکثر بازی‌های سگاMinecraftCrashlands

 

از طريق howtogeek
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

11 نظر برای این مطلب
  1. Dana می‌گوید

    سلام این بازی به علاوه کالاف دیوتی موبایل رو میشه با دستهps4بازی کرد من خودم بازی می کنم و واقعا لذت بخش است

    1. Mosaa می‌گوید

      میشه به منم یاد خواهش میکنم

  2. Hesam می‌گوید

    سلام برای من وصل میشه اما هیچ کاری نمیکنه دسته یعنی هر دکمه ای رو میزنم هیچ تکونی نمیخوره گوشیم a70 هست با دو تا دسته هم تست کردم

  3. پوریا می‌گوید

    عالی بود حرف نداشت
    ممنون ازکمکتون

  4. پوریا می‌گوید

    ببخشید چجوری میشه تو کانتر تیر بزنم با دسته ps4

  5. پوریا می‌گوید

    عالی بود خیلی کمکم کرد ممنون از شما

  6. مانی می‌گوید

    سلام ترو خدا کمک کنید من دسته رو به گوشیم وصل کردم ولی دیگ. به پی اس فور وصل نمیشه

    1. یه بنده خدایی می‌گوید

      با سیم به ps4 وصل کن بعد روشن کن درست میشه

    2. Farbod می‌گوید

      🤣🤣🤣چون به پی اس فورت کانکت نیست سیمشارژرو به پلی استیشنت وصل کن وبعد به دسته پلی استیشنت وصل کن و در اون موقع دسته رو روشن کن

    3. ناشناس می‌گوید

      با سیم به کنسولت وصل کن بعد کنسول رو با دکمه روش روشن کن بعد پی اس رو بزن وصل می شه

  7. محمدرضا می‌گوید

    متاسفانه هرچی گشتم Multi language key map رو نتونستم پیدا کنم میشه لینک رو قرار بدین

  8. احسان حاجیان می‌گوید

    آیابازیpes19اندرویدهم بادسته ps4میشه من تویوتیوب دیدم ولی هرچی تواینترنت گشتم پیدانکردم روششوتوروخدااگه میدونیدراهنماییم کنید