تماشا کنید: نگاه نزدیک به اولین گوشی هوشمند دنیا با صفحه‌نمایش تاشدنی

سال‌ها صفحه‌نمایش تاشدنی به عنوان یک قابلیت در آینده معرفی می‌شد. شرکت‌ها در تلاش بودند که محصولی کارآمد خلق کنند و عموما نمی‌توانستند این محصول را عرضه کنند. اما امسال به نظر سالی متفاوت برای این صنعت است.

0

چندی پیش گوشی تاشدنی FlexPai معرفی شد. این گوشی در حالت عادی یک تبلت است که می‌توان آن را خم کرد تا تبدیل به یک گوشی شود. سامسونگ ممکن است به زودی اولین گوشی تاشدنی خود را معرفی کند و ال‌جی و هواوی نیز سال آینده میلادی محصولات خود را معرفی خواهند کرد.

با این حال هیچکدام از این شرکت‌ها نمی‌توانند اولین گوشی هوشمند تاشدنی دنیا را عرضه کنند. چون این عنوان در اختیار FlexPai است. اما این گوشی چیست؟ چه عملکردی دارد و آیا واقعا کارآمد است؟

نگاهی به گوشی تاشدنی FlexPai

گوشی تاشدنی FlexPai

همانطور که گفتیم در حالت معمولی این محصول یک تبلت است. گوشی تاشدنی FlexPai صفحه‌نمایشی 7.8 اینچی امولد با رزولوشن 1440p دارد. خود صفحه روشن و پررنگ است. به صورتی کلی تفاوتی میان این صفحه و یک صفحه امولد استاندارد که در دیگر گوشی‌های هوشمند موجود است دیده نمی‌شود.

صفحه‌نمایش دستگاه نسبت 4:3 دارد. بدین ترتیب بهترین عملکرد این محصول زمانی است که آن را خم کنید و به عنوان یک گوشی از آن استفاده کنید. تبلت از وسط توسط یک سری لولا قابلیت خم شدن دارد. لولا بسیار محکم و امن است، اما دستاورد تکنیکی شرکت سازنده صفحه‌نمایش خمیده است. علاوه بر صفحه‌نمایش تاشدنی، این گوشی از یک نوع پلاستیک تاشدنی به عنوان کاور صفحه استفاده کرده است.

پلاستیکی که روی صفحه قرار دارد باعث شده تا حس رده‌بالا بودن از گوشی تاشدنی FlexPai گرفته شود. اما قضیه اینجا است که تنها ماده موجود برای ساخت این گوشی پلاستیک بوده و همین همچنین باعث شده که صفحه‌نمایش تبدیل به صفحه‌نمایشی ضدضربه شود.

خم کردن این محصول هم بسیار ساده است. تنها لازم است که فشار به وسط دستگاه وارد کنید و آن را خم کنید. لولا این گوشی نسبتا در تمامی زوایا قابلیت ایستادن دارد. بدین ترتیب می‌توانید گوشی را در هر زاویه‌ای که خواستید خم کنید. شرکت سازنده این گوشی یعنی Royole اعلام کرده که این گوشی قابلیت 200 هزار بار خم شدن را دارد. پس می‌توانید تا سال‌ها از آن استفاده کنید.

البته خم کردن این دستگاه یک استرس خاص را به همراه دارد. همیشه فکر می‌کنید که ممکن است چیزی خراب شود. برای خم کردن این محصول باید فشار زیادی وارد کنید و هربار فکر می‌کنید که ممکن است با این خم کردن دستگاه خرد شود. ممکن است در آینده لولا بهتری در دستگاه استفاده شود.

دستگاهی برای توسعه‌دهندگان

از همین حالا می‌توانید این دستگاه را پیش‌خرید کنید. این دستگاه نیز تا آخر سال عرضه خواهد شد. قیمت نسخه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی این دستگاه 1318 دلار است. نسخه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی دستگاه هم 1469 دلار هزینه خواهد داشت. پس می‌توان گفت که این محصول واقعا گران‌قیمت است. اما این محصول برای کاربران علاقه‌مند و توسعه‌دهندگان خلق شده و شاید این افراد مشکلی با قیمت نداشته باشند.

بقیه مشخصات دستگاه نیز استاندارد یک دستگاه رده‌بالا هستند. در زمان عرضه این محصول از آخرین پردازنده سری 8 کوالکام استفاده خواهد کرد. دو سیم‌کارت، پشتیبانی از microSD، دو دوربین و باتری 3800 میلی‌آمپر ساعت دستگاه همگی مشخصاتی قوی هستند. با نیم ساعت شارژ، می‌توانید 70 درصد ظرفیت باتری گوشی تاشدنی FlexPai را پر کنید.

همچنین شرکت Royole اعلام کرده که یک نسخه شخصی‌سازی شده از اندروید 9 را با گوشی عرضه خواهد کرد. البته این نسخه پر از باگ است. مطمئنا در آینده بهتر خواهد شد، اما فعلا به گونه‌ای است که با هر بار خم کردن کل ظاهر دستگاه به هم می‌ریزد. صفحه به درستی نمی‌چرخد و اپلیکیشن‌ها کرش می‌کنند. گاهی اوقات کل گوشی تاشدنی FlexPai کرش خواهد کرد. البته همانطور که گفتیم شرکت Royole گفته تا زمان عرضه نسخه را کاملا بهبود می‌بخشد.

چرا این محصول مهم است؟

گوشی تاشدنی FlexPai

گوشی تاشدنی FlexPai یک محصول نسل اولی است. با اینکه دستگاه به نظر جذاب است، اما همچنان مشکلاتی دارد. اما اهمیت این دستگاه عرضه رسمی آن است. بالاخره شاهد یک دستگاه بوده‌ایم که با تمام مشکلات و کاستی‌ها وارد بازار شده و همین تاثیر بزرگی خواهد داشت.

دلیل اصلی که عرضه چنین محصولاتی طول کشیده، عدم علاقه سازندگان است. به همین خاطر سرمایه‌گذاری که شرکت Royole بر روی این محصول داشته واقعا قابل تحسین است. با اینکه این شرکت، شرکتی کوچک است، اما توانسته عنوان اولین گوشی هوشمند تاشدنی دنیا را کسب کند.

مطمئنا نمی‌توان انتظار موفقیت فراوانی را برای این محصول داشت. خرید چنین محصولی با چنین قیمتی واقعا دور از ذهن است. اما این محصول راه را برای دیگر محصولات باز می‌کند و بالاخره می‌توانیم شاهد حضور گوشی‌های تاشدنی در بازار باشیم.

منبع AndroidAuthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.