شرکت AMD‌ اولین پردازنده گرافیکی 7 نانومتری را معرفی کرد

شرکت AMD چندی پیش قول داده بود که پردازنده گرافیکی 7 نانومتری تولید کند. حال شرکت به قول خود عمل کرده است.

0

این پردازنده، اولین پردازنده گرافیکی 7 نانومتری خواهد بود. البته هنوز این پردازنده‌های آماده عرضه و استفاده نیستند. با این حال شرکت AMD به صورت رسمی دو پردازنده Radeon Instinct MI50 و MI60 را عرضه کرده است.

این دو پردازنده گرافیکی  از چیپ‌های متراکم‌تر و کارآمد‌تری استفاده خواهند کرد که یک سری عملیات‌های کامپیوتری مانند هوش مصنوعی، خدمات ابری و محاسبات علمی را آسان‌تر خواهد کرد. در حقیقت MI60 به عنوان سریع‌ترین شتاب‌دهنده از نوع خود شناخته می‌شود و توانایی پردازش 7.4 ترافلاپ را دارد.

هر دو پردازنده گرافیکی 7 نانومتری پهنای باندی تا یک ترابایت دارند و می‌توانند به عنوان چهار پردازنده 200 گیگابایت بر ثانیه‌ای عمل کنند.

MI60 به عنوان اولین پردازنده گرافیکی 7 نانومتری تا پایان سال 2018 به بازار عرضه خواهد شد. نسخه MI50 که نسخه در دسترس‌تر و ارزان‌تری خواهد بود هم در سه ماهه اول سال آینده میلادی عرضه خواهد شد.

البته این پردازنده، پردازنده گیمینگ 7 نانومتری نیست. اما همچنان یک دستاورد بزرگ در زمینه کامپوترها است. در ضمن تکنولوژی 7 نانومتری با اینکه تازه به صنعت کامپیوتر وارد شده اما در زمینه موبایل مدتی است که فعالیت دارد. کارت گرافیک RTX انویدیا هنوز هم بر روی معماری 12 نانومتری فعالیت دارد. بدین ترتیب می‌تواند نتیجه گرفت که AMD در سال آینده شرکتی خواهد بود که تکنولوژی 7 نانومتری را به صنعت گیمینگ هم وارد کند.

منبع Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.