لایکا دوربین فول فریم کامپکت Q-P را با قیمت ۵۰۰۰ دلار رونمایی کرد

لایکا که این روزها اسم آن را بیشتر در دوربین‌های به کار رفته در گوشی‌های هواوی می‌شنویم، به تازگی از یک دوربین فول فریم جدید با نام Q-P رونمایی کرده که می‌تواند قابلیت‌های خوبی را در فریم کوچک ارائه کند.

0

بر این اساس دوربین فول فریم کامپکت Q-P از لحاظ ظاهری تغییرات محسوسی نسبت به نسل قبلی را دریافت نکرده، با این حال برخی مشخصات سخت افزاری آن ارتقا پیدا کرده است.

شاید بتوان محسوس‌ترین تغییر ظاهری را حذف لوگوی قرمز رنگ شرکت سازنده از قاب پشتی دوربین دانست، با این حال قسمت بالایی بدنه به حالت اسکریپ کلاسیک طراحی شده است.

کامپکت Q-P

البته دکمه‌های تنظیم مود و شاتر نیز بازطراحی شده‌اند و اکنون از دکمه‌هایی مشابه با آنچه پیش‌تر در  Leica M10 یا Leica CL مشاهده کردیم استفاده شده است. در طراحی بدنه خبری از چرم طبیعی یا مصنوعی نیست، با این حال همراه با آن یک بند قهوه‌ای رنگ ساخته شده از چرم مصنوعی دریافت خواهید کرد.

به عنوان یک ویژگی جذاب، در جعبه دوربین فول فریم کامپکت Q-P یک باتری اضافی نیز تعبیه شده است که می‌توان به عنوان باتری پشتیبان استفاده کرد. احتمالاً شاهد ارائه چنین ویژگی‌ای از سوی هیچ یک از تولید کنندگان گوشی هوشمند نخواهید بود.

کامپکت Q-P

به هر حال فارغ از ویژگی‌های ظاهری و جانبی، دوربین فول فریم کامپکت Q-P لایکا از سنسوری 24 مگاپیکسلی با لنز سریع Summilux28mm f/1.7 ASPH بهره برده است. در قسمت پشتی دوربین شاهد به کار گیری نمایشگری ثابت 3 اینچی لمسی و منظره یاب الکترونیک EVF با رزولوشن 3.68 میلیون نقطه هستیم.

به لطف اپلیکیشن Leica FOTOS، می‌توان از راه دور توسط گوشی‌های اندرویدی و آیفون این دوربین را کنترل کرد و یا به صورت بی‎سیم تصاویر را منتقل کرد. دوربین فول فریم کامپکت Q-P از هفته آینده با قیمت 4,995 دلاری راهی بازار خواهد شد.

منبع slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.