پایانی بر یک دوره؛ نکسوس 6P و نکسوس 5X آخرین آپدیت‌های خود را دریافت کردند

نکسوس 6P و نکسوس 5X، گوشی‌های پرچم‌دار سال 2015 گوگل سرانجام آخرین به‌روزرسانی‌های خود را دریافت کردند و طبق اعلام گوگل، از این پس هیچ آپدیت سیستمی یا امنیتی برای آن‌ها منتشر نخواهد شد.

0

شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند تا یک بازه زمانی مشخص آپدیت‌های سیستمی را برای محصولاتشان منتشر می‌کنند و دلیل ادامه دار نبودن این رویه گستردگی شبکه محصولات، نبودن پیش‌نیازهای سخت افزاری، صرف منابع مختلف و زمان بر بودن بهینه سازی به‌روزرسانی‌های جدید است.

طبق سیاست همیشگی آپدیت گوگل، این شرکت دستگاه‌های پیکسل و نکسوس را تا ۲ سال از نظر آپدیت‌های نرم‌افزاری جدید و تا سه سال از نظر امنیتی پشتیبانی خواهد کرد. البته نکسوس 6P و نکسوس 5X دست کم شش ماه بیشتر از این زمان توانستند آپدیت‎های سیستمی و امنیتی را دریافت کنند.

هم‌زمان با دریافت به‌روزرسانی امنیتی ماه نوامبر، نکسوس 6P و نکسوس 5X از بازه پشتیبانی گوگل خارج شده و این یعنی که دیگر به‌روزرسانی جدیدی را دریافت نخواهند کرد. بر این اساس اندروید 8.1 اوریو آخرین به‌روزرسانی سیستمی برای گوشی‌های مذکور بوده و خبری از اندروید 9 پای نخواهد بود.

گوگل چندی پیش نسل سوم گوشی‌های سری پیکسل را معرفی کرد که برخلاف خانواده نکسوس با قیمتی هم رده با دیگر پرچم‌داران موجود راهی بازار می‌شوند. گوگل پس از چند سال رقابت در بازار گوشی‌های اقتصادی و ارزان قیمت، سرانجام سال 2016 سیاست اقتصادی خود را تغییر داد و به سمت گوشی‌های گران قیمت حرکت کرد.

نکسوس 6P و نکسوس 5X آخرین اعضای سری نکسوس بودند که با همکاری ال‌جی و هواوی و با پشتیبانی مستقیم گوگل راهی بازار شدند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.