هکرها 120 میلیون پیام شخصی فیس‌بوک کاربران را دزدیده‌اند

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی بی‌بی‌سی، هکرها موفق به دزدیدن 120 میلیون پیام شخصی ارسال شده در فیس‌بوک شده‌اند و توسط آن‌ها می‌خواهند کاربران را سرکیسه کنند.

0

فیس‌بوک که در چند وقت اخیر با مشکلات امنیتی عدیده‌ای از جمله هک شدن اطلاعات حساب 50 میلیون از طریق ضعف امنیتی قابلیت View As روبه‌رو بوده است، با این حال به نظر می‌رسد این مشکلات تمامی ندارد، چراکه که به تازگی مشخص شده است هکرها توانسته‌اند 120 میلیون پیام شخصی ارسال شده توسط کاربران این شبکه اجتماعی را به دست آوردند.

بر این اساس فیس‌بوک از شهریور ماه از این نفوذ آگاهی پیدا کرده است و در همان زمان رخنه را برطرف کرده است؛ با این حال به تازگی مشخص شده است هکرها از طریق آن توانسته‌اند به 120 میلیون پیام شخصی کاربران فیس‌بوک دسترسی پیدا کنند. شاید جالب باشد که بدانید این بار نیز پلتفرم اصلی فیس‌بوک از نفوذ مصون مانده و هکرها از طریق یک افزونه جانبی که اسم آن هنوز فاش نشده توانسته‌اند به پروفایل افراد و اطلاعات وارد شده توسط آن‌ها نفوذ کنند.

پیش‌تر فیس‌بوک اعلام کرده بود که اطلاعات برخی کاربران روسی و اوکراینی هک شده است، با این حال مشخص شده کاربران آمریکایی نیز جزو برخی قربانیان حمله هستند. اکنون در یک فروم آنلاین اطلاعات مذکور در ازای پرداخت هر 10 سنت فروخته خواهد شد، با این حال هکرها برای اثبات ادعای خود تاکنون پیام‌های 81 حساب کاربری را منتشر کرده‌اند.

طبق ادعای Guy Rosen، مدیر اجرایی ارشد فیس‌بوک، این شبکه اجتماعی به سرعت موضوع را با توسعه دهندگان مرورگرها در میان گذاشته تا جلوی پیشروی افزونه مذکور را سد کنند. این شرکت همچنین با گردانندگان فروم ورها آنلاین وارد مذاکره شده تا مانع ایجاد بستر فروش اطلاعات کاربران شود.

هرچند برخی کارشناسان دسترسی به این حجم اطلاعات را منکر می‌شوند، با این حال منابع بی‎بی‎سی آن را تائید کرده و توانسته‌اند در ازای پرداخت 10 سنت به برخی از آن‌ها نیز دسترسی پیدا کنند. همان‌طور که گفته شد، این حمله نیز در اثر یک افزونه مخرب صورت گرفته است، از این رو پیشنهاد می‌کنیم که پیش از نصب هر افزونه مرورگر، منابع مورد استفاده را مرور کنید. البته گوگل برای اطمینان خاطر در مرورگر کروم 70 قابلیتی را اضافه کرده که از طریق آن می‌توان بر دسترسی‌های افزونه‌ها در وب‌سایت‌های مختلف نظارت و آن‌ها را در صورت نیاز محدود کرد.

منبع digitaltrends
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.