هواوی بار دیگر بالاتر از اپل عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند را کسب کرد

طبق تحقیقات بنیاد IDC صنعت گوشی‌های هوشمند در حال تجربه یک رکود است. این تحقیقات مدارک بیشتری را کسب کرده و دو شرکت بزرگ این صنعت آمار فروش سه ماهه سوم سال 2018 را منتشر کرده‌اند.

0

گزارش فروش هواوی و شیائومی منتشر شده و آماری را نشان می‌دهد که تغییر بنیادی با پیش‌بینی IDC ندارند. عرضه گوشی‌های هوشمند به صورت جهانی در رکود است و این رکود مدتی است که ادامه دارد. نسبت به سال پیش این عرضه بین 6 تا 8 درصد کاهش داشته است. این 6 تا 8 درصد حدود 355 تا 360 میلیون دستگاه است.

صنعت گوشی‌ها در دهه اخیر به صورت ناگهانی شکوفا شد. اما حالا چهار سه ماهه مداوم است که رو به رکود و کاهش رفته است. تحقیقات و آنالیز ارقام و اعداد هم نشان می‌دهد که بازگشت از این رکود سریع نخواهد بود. مطمئنا روند افزایش اگر رخ بدهد زمان‌بر خواهد بود.

با این حال تمامی شرکت‌ها دچار این رکود نیستند. این رکود به صورت کلی به خاطر کمبود نیاز به جایگزینی دستگاه‌ها، گوشی‌های در حال توسعه و همچنین نبود خلاقیت جذاب رخ داده است.

با این حال طبق گزارش فروش هواوی و شیائومی، هر دو شرکت در حال صعود هستند و فروش بیشتری دارند. هواوی 32 درصد و شیائومی 20 درصد نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته پیشرفت داشته‌اند. هواوی حالا توانسته جایگاه اپل را کسب کند و بین رتبه دوم تا سوم حدودا 5 میلیون دستگاه تفاوت وجود دارد.

در رتبه اول سامسونگ قرار گرفته و فاصله مناسبی نسبت به دو رقیب اصلی خود دارد. اما سامسونگ هم دچار یک افت فروش شده و ممکن است مشکل‌ساز باشد. سقوط فروش سامسونگ 13 درصد در سال است. همچنین سهم این شرکت در بازار از 22 و 21 درصد به 20 درصد رسیده است.

با اینکه فروش گلکسی نوت 9 مناسب و موفقیت‌آمیز بوده، اما سامسونگ نیازمند گوشی‌های میان‌رده‌ای است که بتوانند در زمینه جهانی عملکرد و فروش بهتری داشته باشند. هواوی اما توانسته بالانس خوبی را رعایت کند و گوشی‌های پرچمدار و همچنین گوشی‌های ارزان‌قیمت خوبی را عرضه کرده است.

در پایان هم باید اشاره کرد که شرکت Opps در رتبه پنجم فروشندگان گوشی‌های هوشمند قرار دارد. این شرکت چندین درصد از نظر فروش افتاد داشته اما سهم خود از بازار را کمی بیشتر کرده است. گوشی‌هایی مانند Find X و R17 به شرکت در سودآوری در بازار غربی کمک می‌کنند.

 

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.