بررسی آنر 10 (Honor 10)؛ آفتاب پرست!

آنر 10 پرچم‌دار سال ۲۰۱۸ آنر به‌تازگی در اختیار ما قرار گرفته و قصد داریم این گوشی را مثل همیشه زیر ذره‌بین بررسی فارنت قرار دهیم. آیا آنر 10 در این رقابت شدید گوشی‌های هوشمند خریدی هوشمندانه خواهد بود؟

4

با وجود این‌که برند آنر چند سالی هست که فعالیت خود در کشورهای غربی را شروع کرده اما می‌توان گفت حدود دو سال پیش و از زمان عرضه آنر 8 با قیمت استثنایی و امکانات یک پرچم‌دار، توجه کاربران به این برند بیشتر جلب شد. آنر 10 که می‌توان آن را پرچم‌دار ۲۰۱۸ آنر دانست باز هم با فلسفه مشابه قابلیت‌های پرچم‌دار با قیمت مناسب به بازار عرضه شده است و چند ویژگی جذاب نیز در آستین خود دارد.

مشخصات فنی آنر 10 ؛ Honor 10

  • ابعاد و وزن: ۱۴۹.۶ در ۷۱.۲ در ۷.۷ میلی‌متر – ۱۵۳ گرم
  • صفحه‌نمایش: ۵.۸۴ اینچی – IPS LCD – وضوح ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ پیکسل – تراکم پیکسلی 432ppi
  • سیستم‌عامل: اندروید ۸.۱ اوریو – رابط کاربری EMUI 8.1
  • پردازنده: کیرین ۹۷۰ – ۴ هسته ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex-A73 و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A53
  • پردازنده گرافیکی: Mali-G72 MP12
  • رم و حافظه داخلی: ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی – ۴ گیگابایت رم
  • دوربین: ۱۶ مگاپیکسلی – دیافراگم f/1.8 – فوکوس خودکار تشخیص فاز + دوربین دوم ۲۴ مگاپیکسلی مونوکروم f/1.8
  • فیلم‌برداری: 4K@30fps یا 1080p@60fps
  • دوربین سلفی: ۲۴ مگاپیکسلی – دیافراگم f/2.0
  • باتری: ۳۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی – شارژ سریع سوپرشارژ (5V@4.5A)
  • سایر قابلیت‌ها: قابلیت تشخیص چهره – فرستنده فروسرخ – بلوتوث ۴.۲ – هوش مصنوعی – حسگر اثر انگشت اولتراسونیک
  • قیمت حدودی: ۴۳۰ دلار – ۱۴۵۰ درهم

طراحی آنر 10 و همچنین مشخصات فنی این گوشی شاید شما را به یاد پی 20 هواوی بیندازد. باید بگوییم این دو گوشی شباهت فراوانی به یکدیگر دارند اما DNA‌ آنر کاملاً در طراحی و قابلیت‌های گوشی مشخص است.


طراحی و ساخت آنر 10

آنر از همان ابتدای تأسیس خود به طراحی محصولات خود اهمیت ویژه‌ای می‌داد چرا که جوانان را مخاطب اصلی خود عنوان کرده بود. این توجه به طراحی و زیبایی در آنر 10 هم به وضوح دیده می‌شود. با وجود این‌که می‌توانید رنگ مشکی یا خاکستری آنر 10 را تهیه کنید اما تمرکز آنر بی‌شک روی دو رنگ آبی و سبز شبحی بوده است.

رنگ آبی شبحی که در اختیار ما قرار داده شده بود از برخی زوایا به رنگ بنفش دیده می‌شود و بازتاب نور از سطح آن جذابیت خاصی به بدنه داده است. با وجود صفحه‌نمایش ۵.۸۴ اینچی به لطف حاشیه‌های باریک صفحه‌نمایش و خمیدگی قاب شیشه‌ای پشتی، آنر 10 ارگونومی خوبی هم دارد.

نزدیک به ۸۰ درصد از سطح جلوی گوشی را صفحه‌نمایش گوشی پوشش داده است. حاشیه ضخیم پایینی میزبان حسگر اثر انگشت متفاوت اولتراسونیک است و در لبه باریک بالایی نیز یک بریدگی برای قرارگیری دوربین سلفی، بلندگوی مکالمات و سنسورها قرار دارد. هرچند که این بریدگی را می‌توانید تقریباً به شکل نرم‌افزاری مخفی کنید. به این ترتیب آنر 10 را نمی‌توان جز کم‌حاشیه‌ترین‌ها دانست اما حداقل در حاشیه پایینی یک حسگر اثر انگشت با کاربری چندگانه وجود دارد.

قاب اطراف گوشی فلزی و همرنگ با بدنه در نظر گرفته شده و در لبه سمت راست آن دکمه‌های پاور و تنظیم صدا، در لبه پایینی تک بلندگو، جک هدفون و درگاه USB-C و در لبه بالایی نیز فرستنده فروسرخ قرار دارد؛ چیزی که مانند جک هدفون بسیاری از تولیدکنندگان آن از گوشی‌های خود حذف کرده‌اند.

آنر درون جعبه این گوشی همچنین شارژر سوپرشارژ سریع هواوی، کابل مخصوص USB-C و یک قاب ساده شفاف نیز قرار داده است. همچنین در نمونه ارسالی برای ما یک محافظ صفحه پلاستیکی نیز روی گوشی چسبانده شده بود. یکی از معایب طراحی آنر 10 نبود مقاومت دربرابر آب و گردوغبار است درحالی‌که سامسونگ حتی میان‌رده‌های خود را نیز به این ویژگی مجهز کرده است.

به‌طور کلی آنر 10 یکی از گوشی‌های جذاب بازار است که شاید باریک‌ترین حاشیه‌ها را نداشته باشد اما طراحی قاب پشتی آن و همچنین ارگونومی خوب امتیاز بالایی در این بخش را کسب خواهد کرد.


حسگر اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره آنر 10

حسگر اثر انگشت آنر 10 یکی از بخش‌های جالب آن محسوب می‌شود. آنر برای اولین بار از یک حسگر اولتراسونیک یا فراصوت در این گوشی استفاده کرده است. به این ترتیب این حسگر می‌تواند از زیر شیشه نیز کار کند. متأسفانه حسگر کماکان در حاشیه صفحه‌نمایش قرار داشته و برخلاف وان‌پلاس 6T یا میت 20 پرو با صفحه‌نمایش یکپارچه نشده است. همچنین سرعت این حسگر نسبت به مدل‌های معمولی به‌کار رفته در گوشی‌هایی مثل آنر 9 پایین‌تر است. به این ترتیب نمی‌توان حسگر جدید را یک مزیت نسبت به مدل‌های رایج‌تر به حساب آورد.

با این‌حال قرارگیری این حسگر پشت شیشه به یکپارچگی طراحی گوشی کمک کرده و باعث می‌شود حسگر دچار خط‌وخش نیز نشود.

آنر 10 همچنین مانند اکثر گوشی‌های آنر به فناوری تشخیص چهره نیز مجهز شده است. این قابلیت برای آنلاک صفحه سرعت بسیار بالایی دارد اما به‌خاطر داشته باشید از آن‌جا که از فناوری تشخیص چهره سه‌بعدی خبری نیست حسگر اثر انگشت کماکان روش ایمن‌تری محسوب می‌شود.


صفحه‌نمایش آنر 10

صفحه‌نمایش آنر 10

صفحه‌نمایش آنر 10 از نوع IPS LCD و با اندازه ۵.۸۴ اینچی در نظر گرفته شده است. این صفحه‌نمایش وضوحی معادل ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل داشته و از نسبت تصویر کشیده ۱۹:۹ استفاده می‌کند. به این ترتیب این پنل تنها کمی از پنل پی 20 بزرگ‌تر خواهد بود.

از نظر وضوح تصویر با تراکم پیکسلی 432ppi هیچ مشکلی نخواهید داشت و همه چیز واضح خواهد بود. آنر 10 سه حالت پیش‌فرض، گرم و سرد دمای رنگ و دو حالت نرمال و Vivid برای شادابی رنگ‌ها در تنظیمات صفحه‌نمایش خود دارد. دقت رنگ در حالت Warm+Normal فوق‌العاده خوب است اما اگر رنگ‌های شاداب را بیشتر می‌پسندید بهتر است از حالت Vivid استفاده کنید.

نمایشگر آنر 10

حداکثر روشنایی این صفحه‌نمایش چیزی حدود ۵۰۰ نیت اندازه‌گیری شده که کنتراست تصویر را به عدد بسیار خوب ۱۵۵۰ می‌رساند. با وجود این‌که خوانایی این صفحه در نور خورشید خوب است اما گوشی‌هایی مثل پی 20 یا پنل‌های AMOLED مثل گلکسی A8 2018 عملکرد بهتری دارند.


سخت‌افزار و کارایی آنر 10

عملکرد و کارایی آنر 10

آنر 10 از همان تراشه Kirin 970 هواوی استفاده می‌کند که اولین‌بار در میت 10 سال گذشته استفاده شد. این تراشه پرچم‌دار که البته به‌تازگی جای خود را به Kirin 980 داده از چهار هسته Cortex-A73 با سرعت ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف Cortex-A53‌ با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند. این تراشه با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری ساخته شده و در کنار خود پردازنده گرافیکی ۱۲ هسته‌ای Mali-G72 را دارد. آنر 10 همچنین با ۴ یا ۶ گیگابایت رم عرضه خواهد شد.

با توجه به قیمت پایین‌تر آنر 10 نسبت به اغلب رقبای این گوشی از جمله وان‌پلاس 6، هواوی پی 20 یا گلکسی اس 9 استفاده از این تراشه قابل تمجید است. با وجود این‌که اسنپ‌دراگون ۸۴۵ یا اکسینوس ۹۸۱۰ در پرچم‌داران رقبا عملکرد بهتری دارند اما گوشی‌های مجهز به این دو تراشه قیمت بسیار بالاتری هم خواهند داشت.

در آزمون گیک‌بنچ آنر 10 امتیازات ۱۸۹۳ و ۶۵۰۲ را به ترتیب در بخش‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای کسب کرد که تقریباً معادل امتیاز اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و پایین‌تر از اسنپ‌دراگون ۸۴۵ است. در آزمون گرافیکی 3DMark آنر 10 توانست امتیازی نزدیک به گلکسی اس 9 را کسب کند که قابل تحسین است. در آزمون GFX Manhattan هم عملکرد گرافیکی این گوشی چیزی بین پرچم‌داران سال گذشته و سال جاری است.

در آزمون ترکیبی روزانه PCMark آنر 10 امتیاز عالی ۷۰۴۰ را کسب کرده که از گلکسی اس 9 بالاتر و در سطح پیکسل 2 گوگل است. سرانجام آزمون محبوب انتوتو با امتیاز ۱۹۵۴۷۶ این گوشی را نزدیک پرچم‌داران سال گذشته قرار می‌دهد.

علاوه بر این Kirin 970 به یک تراشه هوش مصنوعی مجزا نیز مجهز شده است که در بخش یادگیری ماشینی و انجام کارهایی مثل ترجمه متون و شناسایی تصاویر سریع‌تر از برخی رقبا عمل می‌کند.

در استفاده روزانه آنر 10 کاملاً سریع و روان است و جز در سنگین‌ترین بازی‌ها نمی‌توانید کندی یا لگی در استفاده با آن ببینید. جالب این‌جاست که عملکرد حرارتی این گوشی نسبت به پی 20 پرو کمی بهتر هم هست و با این‌که نسبتاً زود بدنه گوشی گرم می‌شود اما فرکانس پردازنده کاهش کمتری را نشان خواهد داد.

به‌طور کلی آنر 10 سریع‌ترین گوشی هوشمند دنیا نیست و نمی‌تواند با پرچم‌دارانی مثل گلکسی اس 9 یا آیفون XS رقابت کند اما برای قیمت ۴۳۰ دلاری عملکرد کم‌نظیری را ارائه می‌دهد.


نرم‌افزار و رابط کاربری آنر 10

رابط کاربری آنر 10

آنر 10 با اندروید ۸.۱ اوریو و رابط کاربری آشنای EMUI 8.1 به بازار عرضه شده است. البته می‌توان انتظار داشت آنر در ماه‌های آینده آپدیت اندروید ۹ پای را نیز برای این گوشی منتشر کند. رویکرد آنر در EMUI به سمت اعمال تغییرات فراوان در اندروید خام است.

راستش را بخواهید برخی دستکاری‌های EMUI در رابط کاربری اندروید مثل عدم تعامل با اعلان‌های صفحه قفل یا شباهت زیاد به iOS را نمی‌پسندیم. با این وجود EMUI امکانات جانبی قابل توجهی را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان نصب و شخصی‌سازی تم‌ها
  • نمایش سرعت اینترنت در نوار وضعیت
  • ناوبری با جسچرهای لمسی
  • سیستم بلک‌لیست و شناسایی پیامک‌های تبلیغاتی
  • بهینه‌سازی گوشی و بررسی برای بدافزارها
  • اتصال همزمان بلوتوث به دو دستگاه مختلف
  • حالت گیمینگ برای بازی کردن بدون وقفه

علاوه بر این همان‌طور که گفتیم از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک آنر 10 می‌توانید برای ناوبری هم استفاده کنید. به این ترتیب که برای بازگشت یک بار سنسور را لمس کرده، با نگه داشتن به صفحه خانگی رفته و یا با سوایپ به چپ یا راست وارد صفحه مالتی‌تسکینگ خواهید شد.


دوربین آنر 10

همان‌طور که از یک گوشی پرچم‌دار انتظار دارید آنر 10 هم به دوربین دوگانه مجهز شده است. به لطف تراشه Kirin 980 عبارت AI Camera‌ را نیز برای هوش مصنوعی در کنار لنزهای این دوربین دوگانه مشاهده می‌کنید. آنر برای این گوشی یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی رنگی و یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی مونوکروم (سیاه و سفید) را برای بهبود کنتراست و دامنه دینامیکی در نظر گرفته است. هر دو دوربین در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار داشته و البته هیچ‌کدام به لرزش‌گیر اپتیکال OIS مجهز نیستند. با این‌حال خوشبختانه سیستم فوکوس خودکار خوب تشخیص فاز برای این دوربین در نظر گرفته شده است.

رابط کاربری و قابلیت‌های دوربین آنر 10

با وجود این‌که در این گوشی خبری از دوربین تله‌فوتو نیست اما هوش مصنوعی قابلیت‌های خوبی را به دوربین آنر 10 اضاه کرده است. به‌طور مثال زوم هیبریدی دوبرابری کیفیت خوبی را در اختیارتان خواهد گذاشت و آنر 10 می‌تواند ۲۲ صحنه و سوژه متفاوت را به‌صورت خودکار شناسایی کرده و تنظیمات دوربین را برای آن‌ها تنظیم کند.

در بخش حالت‌های مختلف دوربین هم گزینه‌های متنوعی مثل حالت دستی، HDR، عکاسی مونوکرم، پانوراما، حالت شب، نقاشی نوری، عکاسی سه‌بعدی و … وجود دارد. در بخش دستی می‌توانید پارامترهایی مثل ISO، نورسنجی، سرعت شاتر، فوکوس، وایت بالانس و … را به دلخواه خود تنظیم کنید.

آنر 10 دو حالت برای شبیه‌سازی عمق میدان کم دارد: حالت Aperture با قابلیت تنظیم دیافراگم مجازی و حالت پرتره که در آن می‌توانید افکت‌های زیباسازی و یا نورپردازی را روی چهره اعمال کنید.

کیفیت تصاویر دوربین آنر 10

نکته مهم و تأثیرگذار در عکاسی با آنر 10 وجود قابلیت هوش مصنوعی Master AI به شکل یک دکمه در صفحه اصلی رابط کابری دوربین است. با وجود این‌که تأثیر این قابلیت به نسبت گوشی‌های هواوی کمتر است اما باز هم گوشی پس از شناخت سوژه معمولاً سعی می‌کند تا اشباع رنگی را به شکل مصنوعی افزایش داده تا تصاویر جذاب‌تر به نظر برسند. مزیت این حالت فعال شدن HDR به شکل خودکار و همچنین کاهش نویز تصاویر است. با این‌حال اگر رنگ‌های غیرواقعی را دوست ندارید می‌توانید به راحتی Master AI‌ را غیرفعال کنید.

تصاویر معمولی از جزئیات بالا، کنتراست خوب و نویز کم بهره می‌برند اما به نظر می‌رسد آنر یک افکت برای شارپ کردن تصاویر روی آن‌ها اعمال کرده باشد. دامنه دینامیکی تصاویر معمولی نیز کمی پایین‌تر از انتظار است. اما در مجموع تصاویر ثبت شده در نور مناسب بسیار خوب و راضی‌کننده خواهند بود.

زوم دوبرابری هیبریدی سعی می‌کند با استفاده از جزئیات دوربین ۲۴ مگاپیکسلی مونوکروم تصاویر را بهبود ببخشد. نتیجه حاصل از زوم دیجیتال معمولی بهتر است اما نمی‌توان آن را جایگزین خوبی برای دوربین تله‌فوتو دانست.

تصاویر پرتره

در حالت پرتره که برای عکاسی از اشخاص طراحی شده آنر 10 سعی می‌کند پس‌زمینه سوژه را تار کند. اگر پیچیدگی پس‌زمینه چندان زیاد نباشد و زیاد هم روی تصاویر زوم نکنید می‌توان گفت عملکرد آنر 10 در این زمینه بسیار خوب است.

در این حالت همچنین به صورت خودکار زیباسازی تصویر هم برای صاف کردن پوست فعال می‌شود که بهتر است آن را غیرفعال کنید تا جزئیات از دست نرود.

تصاویر سیاه و سفید

تصاویر سیاه‌وسفید دوربین‌ها آنر و هواوی را همیشه ستایش کرده‌ایم! بر روی این تصاویر پردازش‌های کمتری انجام شده و طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.

دامنه دینامیکی بالاتر بوده و سطح نویز نیز پایین‌تر است. همچنین حذف فاکتور رنگ از تصاویر شما را وادار می‌کند خلاق‌تر باشید و تصاویر متفاوتی خلق کنید.

عکاسی در نور کم

گوشی‌های پرچم‌دار اخیر هواوی مثل پی 20 پرو از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی در شب بوده‌اند اما از آنر 10 نمی‌توانید این انتظار را داشته باشید. از آن‌جا که دوربین آنر 10 لرزش‌گیر اپتیکال ندارد مجبور است برای جلوگیری از تأثیر لرزش دست از سرعت شاتر بالا استفاده کند. نتیجه این‌که تصاویر جزئیات پایین و یا نویز بالایی دارند.

به این ترتیب با وجود این‌که هوش مصنوعی سعی کرده تا رنگ‌های نسبتاً شادابی ثبت شود نمی‌توانید روی دوربین آنر 10 در نور کم مثل پرچم‌داران گران‌تر حساب کنید؛ با این‌حال عملکرد این گوشی از میان‌رده‌های رقیبی مثل گلکسی A8 2018 یک سروگردن بالاتر است.

همچنین حالت عکاسی در شب یا همان Night Mode در آنر 10 با پی 20 پرو متفاوت است. در این‌جا خبری از لرزش‌گیر هوش مصنوعی نیست و برای استفاده از این حالت باید گوشی را روی سه‌پایه بگذارید. البته اگر سه‌پایه در اختیار داشته باشید تصاویر ثبت شده به شرط نبود حرکت در سوژه خیره‌کننده خواهد بود. این حالت در واقع نوردهی به تصاویر را تا ۲۰ ثانیه ادامه خواهد داد.

فیلم‌برداری دوربین آنر 10

آنر 10 می‌تواند با دوربین خود با وضوح 1080p یا 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. ضعف اصلی در این بخش نبود لرزش‌گیر اپتیکال یا دیجیتال است و به این ترتیب باید منتظر لرزش در ویدئوها در حرکت باشید.

در عوض جزئیات، کنتراست و دامنه دینامیکی بسیار خوب است و صدا هم با بیت‌ریت بالای ۱۹۲ کیلوبیت ضبط می‌شود. با این‌حال توصیه می‌کنیم از حالت فیلم‌برداری 1080p@60fps استفاده نکنید چرا که جزئیات بسیار پایین‌تری داشته و مزیتی نسبت به حالت ۳۰ فریم بر ثانیه ندارد.

سلفی‌های آنر 10

دوربین ۲۴ مگاپیکسلی سلفی آنر 10 یکی از ویژگی‌های تبلیغاتی اصلی این دوربین است. این دوربین با چنین تعداد پیکسلی اما بی‌نقص نیست و در بسیاری از موارد جزئیات را آن‌طور که باید ثبت نمی‌کند. ظاهراً فاصله کانونی فوکوس این دوربین کم در نظر گرفته شده و اگر گوشی را دورتر بگیرید کمی از جزئیات از بین می‌رود.

با این‌حال پس از چندین بار آزمون و خطا وقتی فاصله ایده‌آل را پیدا کنید تصاویر جزئیات بسیار بالایی داشته و رنگ‌ها هم به واقعیت نزدیک هستند؛ هرچند دامنه دینامیکی جای کار دارد. گفتنی است دوربین سلفی هم حالت پرتره دارد که البته دقت آن کمتر است.


باتری و دوام شارژ آنر 10

آنر 10 به یک باتری نسبتاً بزرگ ۳۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی مشابه پی 20 مجهز شده است. این گوشی از قابلیت سوپرشارژ هواوی نیز برخوردار بوده که می‌تواند باتری را در ۳۰ دقیقه از ۰ تا ۶۵ درصد شارژ کند. برخلاف گوشی‌های آیفون این شارژر به‌رایگان درون جعبه قرار دارد.

اما دوام شارژ آنر 10 چگونه است؟ این گوشی در آزمون باتری PCMark Work 2.0 توانست ۸ ساعت دوام بیاورد که بسیار خوب است. در استفاده واقعی به لطف هوش مصنوعی و باتری بزرگ می‌توانید یک روز کامل را روی دوام شارژ آنر 10 حساب باز کنید.

همچنین به لطف شارژ سریع نگرانی از بابت باتری در آنر 10 نخواهید داشت.


صدا در آنر 10

برخلاف بسیاری از پرچم‌داران رقیب آنر 10 تنها یک بلندگو در لبه پایینی خود دارد. خبر خوب این‌که بلندی و کیفیت صدای این بلندگو در حد بسیار خوبی قرار دارد. به این ترتیب با این‌که خبری از صدای استریو نخواهد بود در عوض می‌توانید روی بلندی صدای گوشی حساب کنید.

باز هم برخلاف بسیاری از پرچم‌داران رقیب این‌بار خوشبختانه آنر 10 کماکان جک هدفون را حفظ کرده است. به این ترتیب می‌توانید هدفون‌ها رایج بازار را به راحتی و بدون نیاز به دانگل به آن متصل کنید. کیفیت صدای خروجی هدفون هم بسیار خوب است و اعوجاج صوتی قابل احساسی در آن شنیده نمی‌شود. با این‌حال بلندی صدا چندان خوب نیست و نباید روی آنر 10 برای استفاده با هدفون‌های فول‌سایز حساب چندانی باز کنید.


جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

آنر 10 پرچم‌داری است که به فلسفه آنر پایبند مانده است. این گوشی را می‌توان تقریباً برادرخوانده‌ای برای پی 20 هواوی دانست که با قیمتی بسیار مناسب‌تر وارد بازار شده است. در رده قیمتی ۴۳۰ دلاری کمتر گوشی هوشمندی را می‌توان پیدا کرد که به دوربین باکیفیت، یک تراشه قدرتمند و طراحی جذاب مشابه آنر 10 مجهز باشد.

آنر 10 یک طراحی جذاب دارد، از تراشه قدرتمند Kirin 970 بهره برده و قابلیت‌های جدیدی نیز به همراه دارد؛ هرچند که برخی از آن‌ها مثل حسگر اثر انگشت اولتراسونیک چندان کاربردی نیستند. اگر رابط کاربری EMUI را می‌پسندید، ظاهر گوشی برایتان اهمیت بالایی دارد و به دنبال یک گوشی کارآمد با قیمت مناسب هستید آنر 10 از بهترین گزینه‌های بازار است.

84%
بسیار خوب

آنر 10| Honor 10

آنر 10 یک گوشی با طراحی جذاب، امکانات بسیار، دوربین توانمند و از همه مهم‌تر قیمت مناسب است. با وجود این‌که این گوشی قیمتی نزدیک به میان‌رده‌های پریمیوم دارد اما می‌توانید آن را با بسیاری از پرچم‌داران نیز مقایسه کنید.
اگر بتوانید با رابط کاربری EMUI کنار بیایید، نیازی به مقاومت دربرابر آب نداشته باشید و ضعف عکاسی در نور کم را بپذیرید این گوشی یکی از بهترین انتخاب‌ها (در بازه قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار) خواهد بود.

  • طراحی و ساخت
  • صفحه‌نمایش
  • عملکرد و کارایی
  • دوربین
  • نرم‌افزار و رابط کاربری
  • صدا
  • باتری و دوام شارژ
  • ارزش خرید
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. رضا می‌گوید

    سلام
    آقا معلوم هست این گوشی کی میاد؟ اگر چه با این قیمت های نجومی بعید می دونم زورمون برسه!

    1. علی ارغوان می‌گوید

      سلام
      متأسفانه فعلاً واردات گوشی به صورت رسمی و کامل آغاز نشده. ما هم امیدواریم به زودی این بازار سامان بگیره.

      1. علیرضا می‌گوید

        سلام. این گوشی بهتره یا mate 10 pro?

        1. علی ارغوان می‌گوید

          میت 10 پرو تقریباً در همه زمینه‌ها گوشی بهتریه و البته قیمت بالاتری داره.