گوشی نوبیا ایکس با دو صفحه‌نمایش و دو حسگر اثر انگشت در چین معرفی شد

شرکت چینی ZTE به تازگی از گوشی هوشمندی با نام نوبیا ایکس رونمایی کرده که از دو نمایشگر کیفیت بالا بهره می‌برد، با این حال فاقد دوربین سلفی است!

0

در چند سال اخیر شرکت‌های مختلفی به سمت ارائه یک زبان طراحی جدید در تولید گوشی هوشمند کاملاً تمام صفحه و بدون حاشیه گام برداشته‌اند. در این بین برخی مانند اوپو، ویوو یا هواوی توانسته‌اند به پنلی واقعا تمام صفحه دست پیدا کنند و برخی مانند اپل معتقدند که بریدگی نمایشگر در شرایط فعلی قابل قبول است.

نوبیا ایکس

حال شرکت کمتر مطرح چینی نوبیا از یک گوشی جدید با نام نوبیا ایکس رونمایی کرده که علاوه بر داشتن نمایشگری تمام صفحه در قاب جلویی، از یک نمایشگر کوچک‌تر در قاب پشتی هم بهره می‌برد.

نوبیا ایکس

بر این اساس نوبیا ایکس دارای نمایشگری 6.2 اینچی LCD با وضوح تصویر فول اچ‎دی پلاس است که 93.6 درصد قاب جلویی را پوشش می‌دهد. خوشبختانه خبری از ناچ نیست، با این حال شرکت سازنده دوربین سلفی را حذف کرده است!

نوبیا ایکس

البته قاب پشتی این محصول را نمایشگری 5.7 اینچی از نوع OLED با رزولوشن فول اچ‎دی پلاس و نسبت تصویر 19 به 9 تشکیل می‌دهد. هنگامی که کاربر قصد ثبت تصویر سلفی را داشته باشد، به راحتی می‌تواند از دوربین اصلی 24+16 مگاپیکسلی استفاده کرده و تصویر خود را در نمایشگر دوم مشاهده کند. این دوربین همچنین به فناوری هوش مصنوعی و فوکوس خودکار مرحله‌ای PDAF مجهز است.

نوبیا ایکس

به هرحال گوشی جدید نوبیا یک سبک طراحی و ویژگی جدید در دنیای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که ممکن است مورد توجه سایر تولید کنندگان نیز قرار گیرد. طبق ادعای شرکت سازنده، حتی می‌توان از نمایشگر دوم نوبیا ایکس به عنوان کنترلر هم استفاده کرد.

بدون شک استفاده از دو نمایشگر می‌تواند عمر شارژ باتری را به طور محسوسی تحت تأثیر قرار دهد، با این حال نوبیا معتقد است که باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی گوشی نوبیا ایکس به لطف فناوری ذخیره انرژی Smart Freeze، می‌تواند حداقل یک روز کاربر را در شرایط استفاده عادی همراهی کند.

وجه تمایز دیگر گوشی جدید نوبیا داشتن دو سنسور اثر انگشت در دو طرفه بدنه دستگاه است. از دیگر ویژگی‌های نوبیا ایکس می‌توان به تراشه اسنپ‌دراگون 845، 6 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی اشاره کرد.

طبق اعلام شرکت سازنده، این محصول در رنگ‌های خاکستری، طلایی و آبی با قدرت گرفتن از اندروید 8.1 و رابط کاربری UI 6.0.2 با قیمت 615 دلاری راهی بازار چین خواهد شد. البته مدل مقرون به صرفه‎تری با 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی هم با برچسب قیمتی 475 دلاری قابل سفارش است.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.