آدیوتکنیکا نسخه بی‌سیم پرفروش‌ترین هدفون خود M50x را معرفی کرد

هر روزه هدفون‌های مختلف با برندهای متفاوت در حال عرضه شدن هستند. اما هدفون M50xBT با یک باتری با دوام 40 ساعت با قیمت کمتر از 200 دلار شاید یکی از بهترین گزینه‌های اخیر باشد.

0

اگر از آدیوفایل‌ها یا علاقمندان موسیقی بهترین هدفون زیر ۱۵۰ دلار را بپرسید احتمال شنیدن آدیوتکنیکا M50x زیاد است. این هدفون در اصل برای استفاده افراد حرفه‌ای طراحی شده اما به‌خاطر کیفیت بالای صدا و ساخت به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین هدفون‌های دنیا تبدیل شده است. ابتدا در سال 2007 به عنوان مدل M50 که دارای یک کابل بود این سری هدفون را شناختیم، سپس نوبت به مدل M50x با کابل جداشدنی آن در سال 2014 رسید و اکنون مدل M50xBT آن را بدون نیاز به هیچ‌گونه سیمی می‌توانید تهیه نمایید. شکل و شمایل، طراحی و البته کیفیت صدای آن به ندرت تغییری به خود دیده است و آدیوتکنیکا قول داده که مدل جدید M50xBT تمامی موارد آشنا و دوست‌داشتنی سری M50 را در خود جای داده است.

کار طراحی هدفون جدید M50xBT توسط همان دو مهندسی انجام شده که روی مدل M50 کار خود را شروع کردند با این تفاوت که این بار اولویت آن‌ها اضافه کردن یک حالت بی‌سیم بوده است. طبق ادعای آدیوتکنیکا صدای خروجی این هدفون در حالت بی‌سیم بسیار شبیه مدل M50x بوده و در حالت سیمی هم با استفاده از یک جک 3.5 میلی‌متری صدا متفاوت از پیش عمل کرده است. درایور صدای موجود در هر یک از گوشی‌های هدفون براساس فناوری سونیک تنظیم شده‌اند و تلاش شده تا فارغ از دستگاه اتصالی به آن کیفیتی درخور این هدفون ارائه شود.

هدفون M50xBT با تجهیز شدن به بلوتوث 5 و البته پشتیبانی از کدک‌های AAC و aptX با هر بار شارژ کامل قادر به فعالیت 40 ساعته است. امروزه در حالت عادی انتظار می‌رود که یک هدفون از نویزکنسلینگ فعال بهره ببرد اما آدیوتکنیکا مخالف این قضیه بوده و علی‌رغم استفاده از تکنیک‌های نویز آیزولیشن طراحی آن براساس این ویژگی انجام نشده است. البته برای اینکه از قافله عقب نماند، در این هدفون شاهد پشتیبانی از هر دو دستیار صوتی سیری و گوگل هستیم که با استفاده از دکمه لمسی موجود روی گوشی چپ هدفون قابل فعال‌سازی هستند.

موردی که در مورد هدفون جدید M50xBT به آن انتقاد می‌شود استفاده از درگاه میکرو یواس‌بی به جای بهره بردن از یک پورت USB-C است. شرکت سازنده در این مورد اعلام کرد که هدف از ساخت M50xBT اضافه کردن حالت بی‌سیم بلوتوثی به M50x بود تا نه تنها کیفیتی مشابه داشته باشد بلکه قیمت آن هم از نظر اقتصادی به صرفه باشد. اضافه شدن پورت USB-C در چنین شرایطی قیمت این هدفون را افزایش می‌داد و این احساس را داشتیم که باید بدون اینکه لطمه‌ای به قیمت نهایی وارد شود، همان کیفیت را به یک هدفون بلوتوثی بیاوریم.

شرکت آدیوتکنیکا کاملا آگاه است که صنعت به سمت استفاده از پورت USB-C است و مشخصا در ادامه محصولات خود از وجود چنین درگاهی بهره خواهد گرفت اما حداقل در نسخه M50xBT خبری از این پورت نخواهد بود.

اگر این هدفون توانسته نظر شما را جلب کند همین حالا می‌توانید آن را با قیمت 199 دلار تهیه کنید. نظر شما در مورد نسخه جدید M50x چیست؟

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.