مک‌بوک ایر و مک مینی جدید اپل از آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی ساخته شده‌اند

امروز اپل در مراسمی پرانرژی مک‌بوک ایر و مک مینی 2018 را معرفی کرد. هر دوی این محصولات با رابطه خوبی با محیط زیست دارند و بدنه‌ای متشکل از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی دارند.

0

اپل در مراسم خود اعلام کرد که بدنه مک‌بوک ایر و مک مینی جدید کاملا بازیافتی است. هر دو این محصول از  آلومینیوم بازیافتی 100 درصد ساخته شده‌اند. همچنین تیم کوک مدیرعامل اپل اعلام کرد که مک مینی 2018 در کنار آلومینیوم از 60 درصد پلاستیک بازیافتی هم استفاده کرده است.

بدنه مک‌بوک ایر و مک مینی جدید تفاوت‌های خاصی را دارند. اصلی‌ترین تفاوت استفاده از پلاستیک در بدنه مک مینی است. این پلاستیک استفاده شده است. این مفهوم بدین معنا است که این میزان پلاستیک از محصولات پیشین گرفته شده است. آلومینیوم که در محصولات استفاده شده هم اضافه دیگر محصولات آلومینیومی شرکت بوده است. در حقیقت شما آلومینیوم قوطی نوشابه را در اختیار ندارید، بلکه این آلومینیوم از خطوط تولید اپل آماده است.

این اولین حرکت همگام با محیط زیست اپل نیست. چندین ماه پیش، این شرکت اعلام کرد که خود شرکت به صورت کامل از انرژی قابل تجدید استفاده می‌کند. همچنین در مراسم امروز اعلام شد که تمامی فروشگاه‌ها نیز به این برنامه پیوسته‌اند. برای یک تجارت مانند اپل، چنین کاری واقعا قدمی بزرگ در مسیری سالم و آینده‌دار است.

البته استفاده از مواد بازیافتی تنها قدمی نیست که اپل باید بردارد. اپل همچنان یک مشکل بزرگ دارد. محصولات این شرکت به راحتی قابل تعمیر نیستند و نیاز به محصولات اضافه وجود دارد. به همین خاطر باز هم مواد زیادی مصرف خواهد شد.

مشخص نیست که منبع این مشکل دقیقا چه سیاستی است. یا لپ‌تاپ‌های شرکت قابل تعمیر نیستند یا اینکه اپل قصد ندارد به کمپانی‌های دیگر اجازه تعمیر محصولاتش را بدهد. به هر دلیلی که هست، محصولات اپل به راحتی تعمیر نمی‌شوند. به همین خاطر نمی‌توان حساب کرد که محصول شما تا سال‌ها بدون نیاز به تعویض قطعات کارایی داشته باشد.

اگر نیاز به تعمیر داشته باشید باید یک نمایندگی معتبر را پیدا کنید. که این نمایندگی هم عموما قصد تعویض قطعه را دارد. خود شما هم نمی‌توانید این محصولات را تعمیر کنید چون درصد خطا بالا است. بسیاری از کاربران هم فکر تعمیر را از سر بیرون می‌کنند و یک محصول تازه خریداری می‌کنند. این رفتار برای محیط زیست مناسب نیست.

قدم امروز اپل در راستای بدنه مک‌بوک ایر و مک مینی جدید قدم درستی است. اما این یک راه طولانی است و اپل باید تلاش بیشتری را برای نتیجه‌گیری و کمک به آینده انجام دهد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.